کد خبر 160286
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

نماینده مردم تبریز در گفتگو با «حیات» تاکید کرد؛

دولتی‌کردن همه کارها و عدم حضور مردم، عامل رکود اقتصاد در کشور

دولتی‌کردن همه کارها و  عدم حضور مردم، عامل رکود اقتصاد در کشور

بیگی گفت: دولتی نکردن همه کارها و ایجاد اقتصاد مردم پایه، تنها راه زنده نگه‌داشتن و گشایش اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش‌بنیان، آینده روشن کشور را نیازمند رشد سریع و مستمر اقتصادی خواندند و با اشاره به اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت در برنامه هفتم توسعه، به تبیین دلایل و الزامات رشد اقتصادی پرداختند و حل مشکلات محسوس معیشتی و دشواری‌های زندگی خانوارها، رشد اقتصادی را کاملاً ضروری دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، زمینه دولتی کردن همه کارها در اوایل انقلاب را خطایی مهم خواندند و گفتند که کشور بدون فعالیت بنگاههای خصوصی اداره نخواهد شد و این بنگاهها نیز بدون حمایت حاکمیت وارد میدان نمی‌شوند و اگر هم بشوند، موفق نخواهند بود.

ایشان تاکید کردند که برای پیگیری مطالب و حل گلایه‌ها و توقعات بحق فعالان اقتصادی، کارگروه‌هایی با حضور فعالان اقتصادی تشکیل دهید و با پیگیری مستمر، مشکلات را علاج کنید، چرا که در این صورت، رشد اقتصادی کشور هم محقق خواهد شد.

مشکلات محسوس معیشتی مردم و دشواری‌های موجود در رفاه خانوارها، ضرورت ارتقاء جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان و ایجاد اشتغال برای میلیون‌ها فارغ‌التحصیل، نبود فضای لازم برای اشتغال جوانان متخصص، تبیین ضرورت رشد اقتصادی، وضع مبهم جمعیت کشور از لحاظ جوانی در آینده‌ای نه چندان دور، الزامات و لوازم تحقق رشد اقتصادی، از  جمله مسائل و مشکلات موجود در عرصه اقتصادی کشور است که مقام معظم رهبری به آن پرداخته و تاکید داشتند.

«بیگی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، متاسفانه شالوده اقتصادی کشور ما در اوایل انقلاب بر مبنای بازیگری دولت گذاشته شده است و در حوزه اقتصادی سهمی به مردم داده نشده است.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر ضرورت و لزوم  نقش‌آفرینی مردم در حوزه اقتصادی کشور تصریح کرد: واگذاری همه  کارهای به دولت، عامل رکود اقتصاد هر چه بیشتر در کشور و به وجود آمدن فضای رانت و تورم خواهد شد و تنها راه نجات اقتصاد کشور در حرکتی جهادی، ایجاد فضای لازم برای نقش‌آفرینی مردم در ابعاد مختلف، از جمله دادن قدرت به مردم در حوزه اقتصاد است.

وی در پایان با عنوان خواسته رهبری در خصوص ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور، ایجاد اقتصاد مردم پایه را تنها راه زنده نگه داشتن و گشایش اقتصاد کشور دانست.

گزارش: معصومه غفاری

برچسب‌ها