کد خبر 160039
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر خبر داد؛

جشنواره ایران آینده با مشارکت 30 هزار بانوی فرهیخته در دهه فجر برگزار می‌شود

جشنواره ایران آینده با مشارکت 30 هزار بانوی فرهیخته در دهه فجر برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: جشنواره ایران آینده و نقش زنان با توجه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی که در حوزه زنان و فعالیت‌های اجتماعی زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم با مشارکت 30 هزار بانوی فرهیخته در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه سیاسی حیات، سیدنظام‌الدین موسوی روز سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام الله دهه فجر اظهار کرد: امسال فضای نشاط مذهبی ایام ماه رجب بر ایام‌الله دهه فجر حکمفرما است و هیات‌های ما به شکل پرشور در 70 هزار نقطه برنامه‌های مختلف و متنوعی را به شکل مستقل و همراهی با مساجد و پایگاه‌های بسیج خواهند داشت.

وی افزود: برنامه بزرگ دیگری که خواهیم داشت جشنواره ایران آینده و نقش زنان در آن است. با توجه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی که در حوزه زنان و فعالیت‌های اجتماعی زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم با مشارکت 30 هزار بانوی فرهیخته در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از ظلم‌هایی که در حق مردم ایران شد و می‌شود نادیده گرفتن پیشرفت‌های جدی و حضور فعال زنان در عرصه‌های اجتماعی است. اگر به لحاظ آماری هم مقایسه کنیم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از مجموع دانشجویان آن دوره 6درصد دانشجوی خانم داشتیم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین آماری که ارائه شده، 60 درصد دانشجویان کشور خانم هستند.

موسوی عنوان کرد: این نشاندهنده توجه جدی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت اجتماعی و علمی خانم‌ها است اما به لحاظ ارزش‌های اجتماعی و دینی ارزش‌های داریم که بانوان ما آنها را رعایت می‌کنند اما هیچ منع و محدودیتی برای حضور و فعالیت اجتماعی و علمی خانم‌ها وجود ندارد و بنای ما در دهه فجر انقلاب اسلامی بر این است که این حضور و فعالیت را تا حد ممکن به تصویر بکشیم

وی ادامه داد: تشکل‌های زنان، فعالان مختلف، تشکل‌های علمی، اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و زنان کارآفرین اعلام برنامه کرده‌ و پیشنهاد دادند و یکی از برنامه‌هایی ما برنامه جشنواره ایران آینده و نقش زنان است که خود مسئولین که در کمیته زنان فعال هستند به صورت تفصیلی در برنامه‌هایشان مطرح خواهند کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: آغاز «مهرواره محله همدل» با هدف معرفی ارزش‌های انسانی- اجتماعی در 80 هزار محله کشور برگزار می‌شود. این ارزش‌های اجتماعی، مهربانی‌ها و همدلی‌های مردم واقعا بی‌نظیر است. در طول تاریخ مردم ایران همواره به عنوان یک جامعه همدل، همراه و مهربان، مهماندوست و ایثارگر در میان دنیا شناخته شده‌اند.

موسوی افزود: بر همین اساس با توجه به مشکلات معیشتی که وجود دارد در این 80 هزار محله برنامه‌های متعددی برای بازارهای نیکوکاری که بخش عمده آن توسط بخش زنان برگزار می‌شود را خواهیم داشت یعنی تلاش بر این است که دهه فجر امسال در تمام محلات کشور ما تبدیل به نمایشگاهی از همدلی و محبت مردم به همدیگر باشد مانند ماه رمضان و ماه محرم که مردم به هم نذری می‌دهند همه به هم کمک کنند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: براساس این برنامه و با توجه به اینکه هم ایام عید مذهبی و عید ملی مذهبی 22 بهمن است در تمام محله‌های ما بانوان نیکوکار، هیات‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و خیرین در قالب بسته‌های معیشتی و جلوه‌های همدلی و در قالب بازارها و بازارچه‌های خیریه به مردمی که به لحاظ معیشتی در تنگنا هستند کمک می‌کنند.

موسوی یادآور شد: 1357 جشن تکلیف نوجوانان را در سطح مدارس،و مساجد و محلات مراکز فرهنگی خواهیم داشت. جشنواره‌های مختلف حوزه تئاتر، سینما، تجسمی، ‌جشنواره شعر فجر که برگزار شده همچنان تداوم خواهد داشت. مهمانان خارجی و نمایش‌های خارجی متعددی را هم در برنامه‌ها داریم.

وی ادامه داد: برخلاف ادعاهایی که دشمن می‌کند و برخی‌ها در داخل به آن دامن می‌زنند که کسی نمی‌رود. خود من چند روز پیش که به تئاتر شهر رفته بودم و تئاتر خیلی خوب و متناسبی را هم تماشا کردم استقبال مردمی از جشنواره تئاتر فجر بسیار بالا بود و مردم بدون توجه به شایعات، ابهامات و دشمنی‌هایی که صورت می‌گیرد در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: اخباری هم که ما داریم امسال برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده و با همان نشاط همیشگی جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری ما از جمله جشنواره فیلم فجر، تئاتر فجر، موسیقی فجر و شعر فجر با حضور میهمانان و رقبای مختلف داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

2800 شهید جامعه کارگری در استان تهران داریم

موسوی تصریح کرد: جامعه کارگری ما فعال است و در اکثر کارخانجات و مراکز صنعتی مانند هر ساله و به‌صورت خودجوش برنامه‌های متعددی را برای ایام‌الله دهه فجر تدارک دیده‌اند. 2800 شهید جامعه کارگری در استان تهران داریم. که روز گذشته شاهد برپایی مراسم بزرگداشت این شهدا برگزار شد و فعالیت‌های متعددی در سطح کارگری خواهیم داشت که یکی از این برنامه‌ها، برنامه‌های گسترده در مراکز تولیدی، میزبانی کارگران از دانشجویان و دانش‌آموزان خواهد بود.

وی گفت: یک کار جدی که ما متمرکز شدیم و در ستاد مرکزی دهه فجر بر آن تاکید کردیم بحث اردوهای راهیان پیشرفت است. جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما به مراکز صنعتی و علمی می‌روند و کارگران در آنجا میزبان دانشجویان و دانش‌آموزان خواهند بود و دستاوردهای علمی، فنی و تکنولوژی و صنعتی را برای جوانان تشریح خواهند کرد و همچنین برنامه‌های هنری و فرهنگی که بین کارگران برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: برنامه جدی دیگری را که در ستاد مرکزی دهه فجر دنبال کردیم که البته در سال‌های گذشته بوده و امسال حائز اهمیت است بحث مراسم ایام‌الله دهه فجر در خارج از کشور است. گزارش‌هایی که تاکنون به دست ما رسیده حاکی از آن است که در بیش از 50 کشور جهان که جمهوری اسلامی ایران نمایندگی فرهنگی در آن کشورها دارد برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری خواهیم داشت و در هر کشوری که سفارتخانه جمهوری اسلامی در آنجا وجود دارد مراسم رسمی خواهیم داشت.

موسوی ادامه داد: به رغم همه توطئه‌ها و ترفندهایی که انجام دادند، اقدامات رسانه‌ای که در آن سعی کردند چهره و وجهه جمهوری اسلامی را در آنجا مخدوش کنند به حول و قوه الهی دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر دنیا، هم در کشورهای اسلامی و هم در کشورهای غیر اسلامی پیام دادند که پیگیری می‌کنند که امسال جشن‌های پیروزی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در سراسر دنیا باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنند.

وی بیان کرد: همانطور که گفتم تلاش زیادی صورت گرفت که وجهه جمهوری اسلامی ایران را در بیرون خدشه‌دار کنند تحرکاتی را هم در خارج از کشور شروع کردند اما ایرانیان خارج از کشور براساس گزارش‌هایی که داریم آمادگی لازم را برای اعلام حمایت از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دارند و هم دوستداران غیر ایرانی انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف به صورت خودجوش و حتی وقتی کشورهایی که ما نمایندگی فرهنگ در آنجا نداریم اعلام کردند که به دنبال برنامه‌ریزی هستند که ایام‌الله دهه فجر را گرامی بدارند.

 

برچسب‌ها