کد خبر 160020
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

رسول کربکندی در گفتگو با "حیات":

تارتار باید در خصوص عملکردش در ذوب آهن پاسخگو باشد/ مخالف سرمربی ایرانی برای تیم ملی هستم

تارتار باید در خصوص عملکردش در ذوب آهن پاسخگو باشد/ مخالف سرمربی ایرانی برای تیم ملی هستم

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی و همچنین حال و روز ذوب آهن در لیگ برتر صحبت کرد.

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای ذوب آهن اظهار داشت: ذوب آهن در نتایج خودش خیلی پر نوسان ظاهر می‌شود و چند هفته نتایج خوبی می‌گیرد و بعد روی دور شکست و نتایج ضعیف می‌افتد و این موضوع نگران کننده است و در هفته‌های اخیر هم شرایط به گونه ای پیشرفته که نتایج قابل قبولی کسب نشده و اوضاع نگران کننده به نظر می‌رسد و این برای تیم بزرگی مثل ذوب آهن حیف است و باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی در مورد خریدهای مهدی تارتار گفت: مهدی تارتار یک سری بازیکن با خودش دارد و آنها را همه جا همراه خودش می‌برد و برایش فرقی نمی‌کنم آن بازیکن چند ساله باشد. الان یک سری بازیکن جوان جذب تیم شدند که قرارداد یک ساله امضا کردند و در آن طرف بازیکنان مسنی جذب شدند که قرارداد دوساله دارند و این اصولی نیست. ضمن اینکه خریدهای تارتار خریدهای متوسطی بودند که در همان سطح بازیکنانی بودند که جدا شدند و این ریسک است و ممکن است جواب بدهد و ممکن است نه و به همین دلیل آزمون و خطای مکرر اتفاق افتاده و این همه جابجایی داشته است. به نظرم به جای جذب 3 بازیکن متوسط بهتر است یک بازیکن خوب و تاثیرگذار جذب شود تا اثرش را روی تیم بگذارد.

پیشکسوت ذوب آهن ادامه داد: این را هم باید در نظر گرفت ذوب آهن خیلی برای تیمش هزینه نمی‌کند و اصلاً با باشگاه‌هایی مثل سپاهان و فولاد قابل مقایسه نیست ولی خب با همین سطح بودجه باشگاه‌هایی هستند که بازدهی بهتری داشتند و عملکرد قابل قبولی داشتند و دلیلش هم جذب بازیکنان تاثیرگذار بوده است و این چیزیست که در آن ضعف دیده می‌شود. اوضاع ذوب آهن خوب نیست و شاید این تیم گزینه سقوط نباشد ولی با این وضعیت بعید است روند نتیجه گیری تیم بهبود پیدا کند و مهدی تارتار باید نسبت به عملکردش و این موارد پاسخگو باشد.

کربکندی در مورد احتمال برکناری تارتار هم گفت: من بعید می‌دانم در باشگاه کسی باشد که بخواهد از تارتار توضیح بگیرد یا به او اولتیماتوم دهد. هیچ عضو فنی در بدنه مدیریت ذوب آهن وجود ندارد که به این مسائل رسیدگی کند و تیم به نوعی از جانب مدیریت رها شده است و به آن و وضعیتش رسیدگی نمی‌شود و این هم یک نقطه ضعف بزرگ دیگر است. نمی‌دانم تغییر کادرفنی در این مقطع کار درستی باشد یا نه ولی خب باید به مشکلات تیم رسیدگی شود.

وی در پایان در مورد بحث انتخاب سرمربی جدید تیم ملی و اینکه خیلی ها عقیده دارند باید از سرمربی داخلی استفاده شود توضیح داد: من نظر شخصی خودم را می‌گویم و نظر سایر دوستان برایم محترم است. به نظر من انتخاب سرمربی داخلی با احترامی که برایشان قائل هستم اشتباه است چرا که سرمربی داخلی حمایت نمی‌شود و فضای کار در اختیارش قرار نمی‌دهند و سعی دارند در کارش دخالت کنند و به خاطر همین عاقبت به خیر نخواهد شد. من موافق این هستم که یک سرمربی خارجی رزومه دار و با انگیزه که سبک فوتبالش به فوتبال ما بخورد جذب شود. یک نفر مثل سرمربی تیم ملی عربستان که تاثیرگذار بود. کی‌روش به نظر من این سری آخر که آمد انگیزه کافی نداشت و هم اینکه کی‌روش سابق نبود و تبدیل به شخص فرمانبرداری شده بود. حس می‌کنم فدراسیون فوتبال همچنان به دنبال همکاری با کی‌روش باشد ولی نظر من یک گزینه خارجی با انگیزه است.

برچسب‌ها