کد خبر 160010
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

«حیات» گزارش می دهد؛

بدهی‌ برق و گاز، عامل تعطیلی جایگاه‌های سوخت CNG

بدهی‌ برق و گاز، عامل تعطیلی جایگاه‌های سوخت CNG

با توجه به برودت هوا در چند ماه گذشته و ادامه‌دار بودن سرما و بارندگی در کشور، و نیز استفاده بیش از حد مشترکین از سوخت گاز، شاهد قطعی گاز در جایگاههای CNG در برخی استانهای کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ با توجه به پشت‌سر گذاشتن چند ماه سرد در سال‌جاری و ادامه برودت هوا در بیشتر نقاط کشور، و نیز استفاده بیش از حد مشترکین از سوخت گاز، شاهد نبود سوخت در برخی از جایگاه های CNG در تعدادی از استانهای کشور هستیم.

به گفته برخی مسئولین، اصلی‌ترین علت تعطیلی برخی جایگاه‌های CNG در برخی استانهای کشور عدم پرداخت بدهی‌های برق و گاز توسط بهره‌برداران است.

گفتنی است به دلیل اختلاف قیمت گاز و بنزین، سوخت طبیعی به علت دارا بودن قیمت پایین و مناسب، بیشتر مورد استقبال و مصرف رانندگان خودروها قرار می‌گیرد، بنابراین در راستای ارائه خدمات‌رسانی، لازم است که این جایگاه‌ها تجهیزات کافی را داشته باشند تا مشکلی در پاسخگویی مطلوب به شهروندان به وجود نیاید.

برخی دیگر از جایگاه‌هایی که هم اکنون در سراسر کشور آماده بهره‌برداری هستند به دلیل نداشتن برق قابل استفاده نیستند، که نیاز به توجه و اقدام لازم برای رفع این مشکل از سوی مسئولین لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

شنیده می‌شود که برخی از جایگاه‌داران به دلیل نیاز مردم، از این فرصت سو‌استفاده کرده و بدهی‌های خود را نمی‌پردازند، این افراد باید توجه داشته باشند وقتی اقدام به راه‌اندازی جایگاهی می‌کنند باید تمام هزینه‌ها را نیز متقبل شوند.

در پایان  اینگونه به نظر می‌رسد که همکاری نکردن دستگاه‌های مجری و مدیریت شهری در بحث توسعه جایگاه‌های سوخت CNG در برخی استانهای کشور، از جمله عوامل کمبود جایگاههای سوخت به شمار می رود که باید همسو با ارتقای ساختار اداری این استان‌ها در بخش توسعه، زیرساختهای دیگر نیز با همکاری و برنامه‌ریزی اصولی مشکل فوق از سوی مسئولین امر برطرف شود.

گزارش: معصومه غفاری

برچسب‌ها