کد خبر 159993
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

سرتیپ نعمتی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

تولید کشنده فوق سنگین در نیروی زمینی ارتش

تولید کشنده فوق سنگین در نیروی زمینی ارتش

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تولید کشنده فوق سنگین در این نیرو و رونمایی آن در آینده نزدیک خبر داد.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، گفت: پیش از شروع جنگ تحمیلی مستشاران نظامی که در زمان ستم شاهی در ایران حضور داشتند از کشور رفته و باعث شدند تا تجربه بکارگیری تجهیزات و سلاح های موجود در بدنه نظامی کشور به نیروهای ایرانی منتقل نشود و همین موضوع باعث گردید تا با شروع جنگ عملا بخشی از توان نظامی کشور از دسترس خارج شود.  
وی با بیان اینکه با اتکا به توان داخلی و مهندسی معکوس تجهیزات خارجی به مدار استفاده در میدان جنگ وارد شدند، خاطر نشان کرد: از همان ابتدای جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری در حوزه جهاد خود کفایی موضوع تحقیقات صنعتی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند که این امر مهم باعث شد تا امروز ارتش به یکی از نیروهای مقتدر مبدل شود.
این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به اینکه ارتش توان تبدیل ایده به فن را طی 40 سال گذشته به دست آورده است، گفت: همین توانایی تفاوت عمده نیروی زمینی ارتش با دانشگاه ها و نهاد های دیگر است که می تواند ایده ها را در راستای ماموریت های نظامی عملیاتی کند.
وی افزود: امنیت و قدرت امروز ما به پشتوانه ایده پردازی ها و تولیدات داخلی مجموعه نیروهای مسلح وهمچنین استفاده از دانش، دانشمندان داخل کشوراست. تولیداتی که در حوزه آمادگی های رزمی از نظر کمی و کیفی هر ساله رشد چشمگیری را دارند. 
سرتیپ نعمتی با بیان اینکه همایش های ایده پردازی تبدیل به فرهنگ عمومی در داخل نیروی زمینی شده است، گفت: در یگان های نظامی شاهد ایده پردازی های سربازان وظیفه هستیم به نحوی که حتی ایده ها از یگان های دور دست نیروی زمینی به منظور ارتقا توان رزمی نیرو به دست ما می رسد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ضرورت نهادینه شدن ایده پردازی در بین نیروهای نظامی افزود: در یگان های عمده نیروی زمینی در همه پادگان ها یک هیئت اندیشه ورز و یک شعبه تحقیق و پژوهش راه اندازی شده است و بصورت ماهانه همه ایده ها و نظرات چه در داخل یگان نظامی، چه در خارج از نیروی های نظامی جمع آوری شده و توسط فرمانده  نیروی زمینی ساعتها مورد بررسی قرار می گیرند. 
وی در ادامه افزود: در راستای تبدیل علم به فناوری نیروی زمینی ارتش ارتباط موثر و بدون پیچ و خم های اداری را با مجموعه های دانشگاهی برقرار کرده است تا از این طریق از همه ظرفیت های عظیم کارکنان وظیفه و حضور قشرهای دانشگاهی در رشته های مختلف استفاده شود.
امیر سرتیپ نوذرنعمتی در ادامه افزود: برای اولین بار در داخل کشور نیروی زمینی ارتش کشنده فوق سنگینی را تولید کرده است که ان شالله در روزهای آینده از آن رونمایی خواهیم کرد. این پیشرفت ها مستلزم فناوری، دانش و امکانات زیاد است تا بتوانیم دانش و ایده را تبدیل به محصولی کاربردی کنیم.

برچسب‌ها