کد خبر 159937
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

امیر رحیم دولتشاهی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛ 

پیوند عملیاتی نخبگان نظامی و دانشگاهی 

پیوند عملیاتی نخبگان نظامی و دانشگاهی 

رئیس مرکزمطالعات راهبردی نیروی زمینی ارتش از پیوند عملیاتی نخبگان نظامی و دانشگاهی کشور به منظور خودکفایی در تولیدات قطعات نظامی خبر داد.

امیر بهروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به اینکه در نیروی زمینی ارتش طرحی به نام لبیک 25 باقر العلوم وجود دارد، گفت: در این طرح به دنبال پیشرفت علمی فناوری نیروی زمینی ارتش هستیم. در سومین جشنواره ملی ایده پردازی و تجلیل از نخبگان علمی و فناوری که دو سالانه برگزارمی شود هدف براین است که از کارکنان نخبه و ایده پردازان درحوزه علم و فناوری که صاحب رتبه هستند تقدیر به عمل آید؛ همچنین از خانواده این عزیزان که در حوزه آموزش و فناوری حائز رتبه و نخبه هستند تقدیرشد. 
دبیرجشنواره ایده پردازی نیروی زمینی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: نخبگان نظامی و دانشگاهی ایده ها وعلمشان را درغالب پروژه های بایگانی شده نگهداری نمی کنند بلکه آنرا کاربردی و تبدیل به محصول می کنند.
رئیس مرکزمطالعات راهبردی نیروی زمینی ارتش افزود: محصولاتی که در این جشنواره از آن ها رونمایی شد هیچ کدام خارجی نیستند و به دست توانمند جوانان و نخبگان در داخل کشور ساخته شده است. این قطعات در حال حاضر بر روی تانک ها و خودروهای نفر بر نصب و استفاده می شود. 
امیر دولتشاهی با اشاره به ارتباط مستقیم ارتش با 102 شرکت دانش بنیان گفت: در این حوزه مهمترین هدف تبدیل ایده های نظری به محصول کاربردی است که با تعامل خوبی که با دانشگاه های غیر نظامی ایجاد شده این فضا محیا برای به ثمر رساندن ایده های نو است. 
وی افزود: در این جشنواره بیش از 20 نفر از اساتید و روسای دانشگاه های تهران حضور داشتند که از آنها تقدیر بعمل آمد.
رئیس مرکزمطالعات راهبردی نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور پررنگ اساتید دانشگاهی در این جشنواره، گفت: نخبگان و اساتید دانشگاه ها ایده های خود را به نیروی زمینی ارتش ارائه می دهند و در اکثر اوقات این ایده ها، ایده های برترمی شوند که این تعامل و هم اندیشی بین دانشگاه ها و نیروی زمینی ارتش در راستای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران مثمر ثمر خواهد بود.
دولتشاهی گفت: لازم است با تاکید گفته شود که امروز در ساخت قطعات و محصولات هیچ گونه وابستگی به خارج نداشته و ساخت قطعات، بومی و بدست دانشمندان داخلی صورت می گیرد.
دبیر جشنواره ایده پردازی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: هزینه ساخت و تبدیل ایده به فن، طبق اعتبار سالیانه بودجه برنامه ریزی می شود که امیرسرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش بدلیل سطح سواد و دیدگاه آکادمیک خود حمایت های همه جانبه در زمینه علم وفناوری را صورت می دهد. حاصل این حمایت ها طرح ها و ایده های کاربری است که یگان های نظامی در مرزها در بحث پهباد و سنسورهای مراقبتی درحال استفاده از آن هستند.
وی گفت: قطعات فقط برای استفاده های داخلی برحسب نیاز تولید می شوند. تا کنون برحسب اینکه چه چیزی در حوزه نظری و صنعتی نیاز داریم، تولید شده است که در بعضی از قسمت ها بخصوص در بخش خودرویی برای بازسازی و نوسازی در ایران خودرو و مرکز شهید زرهرن استفاده میشود.

برچسب‌ها