کد خبر 159780
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

حضور نیروهای امدادی بنیاد مسکن در خوی

حضور نیروهای امدادی بنیاد مسکن در خوی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: نیروهای امدادی این بنیاد از استان‌های همجوار و مرکز در مناطق زلزله‌زده خوی مستقر هستند و ضمن امداد رسانی،برآورد میزان خسارت‌های وارده شده نیز در حال بررسی است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از وزارت راه وشهرسازی، «اکبرنیکزاد»رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه دو زلزله اصلی یکی حدود 3 ماه گذشته و دیگری در 10 روز اخیر در آذربایجان غربی و منطقه خوی به وقوع پیوسته است،افزود: برای زلزله های قبلی پیگیری موضوع بازسازی از سوی بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در پی وقوع زلزله شب گذشته در خوی به همراه وزیر کشور، رییس هلال‌احمر و رییس حوادث غیرمترقبه،نیروهای امداد رسان هلال احمر، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی و تعداد دیگری از مسوولان در منطقه حاضر شدیم که در همین رابطه جلسه ستاد حوادث با حضور استاندار و نمایندگان آنها انجام شده است. در این خصوص موضوع امداد و نجات،تامین وسایل گرمایشی و بسته‌های تغذیه مورد بررسی قرار گرفت.

نیکزاد با تاکید بر اینکه براساس دستور معاون اول همه مسوولان مربوطه برای امدادرسانی به زلزله زدگان پای کار هستند، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که وظیفه بازسازی را برعهده دارد هم اکنون با نیروهای خود در منطقه برای امدادرسانی، برآورد میزان خسارت‌ها و تشکیل پرونده برای ساکنان زلزله زده در منطقه مستقر است.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تشکیل پرونده بازسازی و برآورد خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری با اولویت واحدهای مسکونی روستایی ورود پیدا کرده که تشکیل و تکمیل پرونده در حال انجام بوده تا به فوریت عملیات بازسازی این واحدها آغاز شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به محض تکمیل و جمع‌بندی میزان خسارت‌ها، آمارها به ستاد حوادث غیرمترقبه و وزارت کشور ارایه می‌شود تا موضوع تسهیلات بلاعوض برای دولت ارسال و با تصویب و تخصیص بودجه برای بازسازی،کار بازسازی واحدهای زلزله‌زده انجام شود.

برچسب‌ها