کد خبر 159764
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

لزوم استفاده از ظرفیت دانش آموختگان در قالب امریه سربازی/ نیروی زمینی ارتش نقش خود را در سند نوآوری برای 20 سال آینده مشخص کند

لزوم استفاده از ظرفیت دانش آموختگان در قالب امریه سربازی/ نیروی زمینی ارتش نقش خود را در سند نوآوری برای 20 سال آینده مشخص کند

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حاکمیتی موفق است که سرمایه گذاری در نیروی نظامی انجام داده و از نخبگان در علم و فناوری استفاده کند،گفت: نیروی زمینی ارتش از ظرفیت امریه سربازان برای دانش آموختگان دکتری در طرح ها و برنامه های علم و فناوری خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم جشنواره ایده پردازی و تقدیر از نخبگان علمی که صبح امروز در محل فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت:حاکمیتی موفق است که سرمایه گذاری در نیروی نظامی انجام داده و از نخبگان در علم و فناوری استفاده کند.

وی افزود: در نظام ملی نوآوری نقش خود را برجسته کنید در واقع در سند ملی نوآوری هرکدام از دستگاه ها و نهادها باید نقش آنها مشخص شود و اینجا از فرمانده نیروی زمینی ارتش درخواست می کنم که نقش خود را در سند نوآوری اینکه یک ایده چگونه تبدیل به علم و فناوری می شود را برای 20 سال آینده مشخص کنید.

 زلفی گل تصریح کرد: می توانید از دانشمندان دانشگاه ها استفاده کنید چراکه ارتباط دانشگاه ها با مراکز نظامی خوب بوده اما کافی نیست البته می توانید از ظرفیت امریه سربازان برای دانش آموختگان دکتری استفاده کنید. 

زلفی گل وزیر علوم گفت: یاد شهدای دفاع مقدس،شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای عرصه خدمت، باید دانست که در حال حاضر در هر نقطه از ایران وجود شما بزرگوارن در عرصه امنیت شهیدی را به این ملت تقدیم می کند.

وی افزود: ما قدر دان زحمات نیروی ارتش هستیم و میدانیم شما عمر و جوانی خود را برای ملت صرف می کنید و شما سلامتی روحی وجسمی خود را صرف می کنید 

 در بحت سلامتی رشته پزشکی و مهندسی که ابزار را کنار ان قرار میدن، سلامت معنوی که علمای علوم دینی ان را ترویج می کنند سلامت اجتماعی که مدیون زحمات شماست در واقع برای سالم ماندن نیاز به امنیت و ارامش و اسایش است و اگر اینها در سایه امنیت نباشد، ما دچار مشکل جدی خواهیم بود. امنیت مرهون حضورشما و از خودگذشتگی شماست در اینجا قدر دان زحمات شما بعنوان معلم دانشگاه هستم. 

زلفی کل ادامه داد: همه مردم می دانند امروز امنیت و ارامش و سلامت در ابعاد مختلف و بخش بزرگی از ان مدیون زحمات شماست اما باید بگویم در علم ونوآوری مواظب قطبی سازی ها و چند گانگی ها باشیم در مثال علم بهتر است یا ثروت با توجه به چهار اقلیم بودن ایران با گویش های متفاوت نیروهای نظامی ارتش و سپاه و انتظامی بخش های مختلف یک پازل هستند که ما قدر میدانیم.

وزیر علوم اضافه کرد: در عرصه های مختلف نظامی نیروی های ما در بالاترین عرصه هستند از 43سال قبل تا به امروز کشور ما در ساخت تجهیزات پیشرفت زیادی داشته و به لطف رهبری ما می توانیم در سایه استقلال سیاسی  در هر عرصه ای پرواز کنیم .

در گذشته نفت را کشف و استخراج می کردند و در دانشگاههای ما فقط نیروی اداری تربیت می شد و این انقلاب بود که اجازه استقلال سیاسی به ما داد تا بتوانیم در دانشگاه دوره دکترا و پسا دکترا داشته باشیم و همچنین در رشته های مهندسی در بالاترین مرتبه باشیم.

وی گفت:شما در کنار اینکه به دیگران کمک می کنید که علم و فنون بیاموزند خودتان نیز در بهترین نقاطع قدرت تبدیل علوم به فنون قرار دارید زیرا در علم مالکیت مطرح نیست چراکه وقتی مینویسید و منتشر می کنید دانش شما میشود دانش بشری.

زلفی گل یادآورشد: امروز فن یعنی هنر تبدیل کردن علم به محصولی که قابل خرید و فروش باشد و تبدیل کردن علم به ثروت و سرمایه مهم ترین مقوله در علم و فناوری در کشور است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها