کد خبر 159702
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

اتمام پروژه مقبره الشهدای گمنام بوستان گلزار

اتمام پروژه مقبره الشهدای گمنام بوستان گلزار

سرپرست معاونت امور اجتماعی فرهنگی منطقه 15 از اتمام عملیات عمرانی سازه مقبره الشهدای گمنام بوستان گلزار 15 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ مهدی اسمعیلی ضمن عرض تیریک فرارسیدن ماه پرفضلت رجب و ایام مبارک دهه  فجر گفت : دهه فجر همواره یادآور حماسه آفرینی و رشادت دلیرمردانی است که با از خود گذشتگی و غیورمردی با خون خود این میهن اسلامی را آبیاری نموده و به پاسداشت ارزش های آن پرداختند.

او افزود: این رشادت ها همواره نیز ادامه داشته و دارد واکنون نیز در سنگری دیگر این جهاد ادامه دارد،  در همین راستا و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سنگری جدید و در منطقه شهید پرور شهرداری منطقه 15 به افتتاح پروژه یادمان مقبره الشهدای گمنام بوستان گلزار واقع در محله شهید مطهری ناحیه 1 این منطقه پرداخته و قدردان این شهیدان گمنام هستیم.

اسمعیلی در ادامه افزود : مزار شهدای گمنام بوستان گلزار میعادگاه عاشقان و دلدادگان دو شهید گمنام 24 و 33 ساله دوران دفاع مقدس می باشد که در مناطق عملیاتی جزیره مجنون و شرهانی به فیض شهادت نایل آمده و در سال 95 مصادف با 27 صفر شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) رجعت و به خاک سپرده شدند.

به گفته او؛ پس از تدفین این شهدای گرانقدر سنگ مزار توسط شهرداری این منطقه خریداری و نصب و سازه اولیه یادمان شهدا با مشارکت هیئت امنا ساخته و مقبره الشهدای مذکور به مکانی مقدس به منظور برپایی کلیه مراسم و مناسبات فرهنگی و مذهبی تبدیل شد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی فرهنگی منطقه  اضافه کرد: اکنون عملیات توسعه و بازسازی سازه یادمان شهدای گمنام مذکور در زمینی به مساحت 800 متر مربع انجام  و دیوارکشی محوطه دورتادور به اجرا در آمد.

او خاطرنشان کرد:  همچنین در مساحتی به متراژ 200 متر مربع پیاده راه سازی منتهی به مزار به سبک معماری ایرانی اسلامی انجام و نورپردازی آن نیز تکمیل شد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی فرهنگی منطقه 15 در پایان یادآور شد: این پروژه همزمان با فرارسیدن دهه فجر با حضور مقامات لشگری و کشوری و آحاد مردم عزیز افتتاح و بهره برداری می می رسد.

برچسب‌ها