کد خبر 159617
۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

عیادت امیرعبداللهیان از مجروحان حادثه حمله به سفارت آذربایجان

عیادت امیرعبداللهیان از مجروحان حادثه حمله به سفارت آذربایجان

وزیر خارجه از مجروحان حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان عیادت کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه جمعه از مجروحان حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان که در بیمارستان شهدای تجریش بستری هستند، عیادت کرد و جویای حال عمومی آنان شد.

دستور رئیس‌جمهور برای بررسی علت حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان

امیرعبداللهیان در ادامه درباره این حادثه گفت: از ابتدای این حادثه آقای رئیسی، دستوراتی را برای پیگیری قضایی و حقوقی با این حادثه دادند تا پیگیری های امنیتی برای برخورد با مهاجم انجام شود. خوشبختانه مهاجم در همان دقایق اول دستگیر شده و بازجویی ها انجام شده است.

وی افزود: امروز با همکارم آقای جیحون بایرامف(وزیر خارجه جمهوری آذربایجان) تلفنی صحبت کردم. توافق ما بر این شد که جناب آقای سفیر به تهران بازگشته تا دو طرف از این مرحله عبور کنیم. همچنین سرویس های امنیتی ما امروز با هم گفتگو داشتند. آخرین یافته ها و انگیزه فرد مهاجم را منتشر کردند. ضارب صرفا انگیزه شخصی داشته که برمی‌گردد راجع به وضعیتی که همسرش داشته است. اما نحوه عملیات از نظر دستگاه امنیتی حاکی است که یک اقدام تروریستی نبوده و یک اقدام با انگیزه شخصی بوده است.

وی ادامه داد: چنین وضعیت مشابهی برای دیپلمات های ما در لندن و دیگر کشورها رخ داده است. به برادرم آقای بایرامف تاکید کردم که باید مانع شویم تا این اقدام تلخ که هم برای دیپلمات های آذربایجان و هم خانواده های آنان شرایط سخت روحی ایجاد کرده، بر مناسبات تاثیر سوئی برجای نگذارد. از طرف جناب آقای نیکزاد که ریاست دوستی پارلمانی دو کشور را برعهده دارند و هم جناب آقای جلال زاده و هم از طریق تماس های تلفنی مراتب تسلیت ایران به نحو مقتضی منعکس شده است.

وزیر خارجه همچنین گفت: ما مراتب تسلیت عمیق خودمان را به مقامات، ملت و خانواده دیپلمات عزیزی که مورد حمله قرار گرفت عرض می کنیم. امیدواریم خداوند متعال به قلب و روح بازماندگان این دیپلمات تسلی خاطر دهد.

وی درباره تخلیه اعضای سفارت آذربایجان خاطر نشان کرد: محل سفارت جمهوری آذربایجان و همچنین محل اقامت خانواده ها در یک مکان است. اتفاقی که امروز رخ داده خانواده ها را هم تحت تاثیر قرار داده است. برای انتقال پیکر دیپلمات و همچنین بازگشت آرامش روانی برای دیپلمات انتظار داریم بهترین تصمیمات اتخاذ شود.

توضیحات رئیس بیمارستان تجریش درباره روند درمان مجروحان حمله به سفارت جمهوری آذربایجان

علمداری رئیس بیمارستان شهدای تجریش درباره روند درمان مجروحان حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان گفت: از ابتدای ساعت این حادثه همه اساتید مطرح جراحی، بیهوشی و فک و صورت در بیمارستان حضور یافتند. بیمار اول که در بخش بستری است،تحت جراحی ارتوپدی قرار گرفته و حالش خوب است. دومین بیمار گلوله از کتفش خارج شده است و جراحی فک و صورت وی در حال انجام است.

توضیحات کاردار سفارت جمهوری آذربایجان در تهران

کاردار سفارت جمهوری آذربایجان نیز در نشست خبری برگزار شده در خصوص این حادثه گفت: متاسفانه امروز یک تهاجم به سفارت انجام شد و متاسفانه یک دیپلمات جان باخته و دو نفر دیگر زخمی شدند. بر اساس گفته دکترها حال یکی از کارمندان خوب است و دیگری در حال عمل جراحی است. ان شاءالله بعد از اتمام عمل جراحی گزارش نهایی داده می‌شود. ما انتظار داریم که این حوادث از طرف ایران پیگیری شود و کل عوامل این حادثه شناسایی شوند. ما این حوادث را به عنوان حادثه تروریستی اعلام می‌کنیم. من از وزیر خارجه ایران برای بازدید و تشریف فرمایی تشکر می‌کنم. ما از طرف دکترها انتظار داریم که توجه بیشتری برای سلامت مجروحان داشته باشند. ما منتظر دلایل این حادثه هستیم.

برچسب‌ها