کد خبر 159542
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

قاضی زاده هاشمی در شورای اداری بنیاد شهید استان همدان:

به دنبال تغییر ریل بنیاد شهید از سازمان خدماتی به سازمانی مطالبه گر هستیم

به دنبال تغییر ریل بنیاد شهید از سازمان خدماتی به سازمانی مطالبه گر هستیم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: بنیاد شهید در حال حاضر یک سازمان خدماتی است که باید تبدیل به یک سازمان مطالبه‌گر شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر استانی خود به استان همدان با حضور در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان اظهار کرد: استان همدان جزو استان های خوب و کم مشکل در حوزه ایثارگری است که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه همکاران بنیاد شهید همدان توانسته‌اند فضای همدلی و خوبی را با سایر مدیران بنیاد ایجاد کنند، افزود: به نسبت بسیاری از استان‌ها، امروز مراجعات کمتری در میز خدمت داشتیم که نشان از پاسخگویی این استان دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: باید هم قدر بنیاد شهید را دانست و هم نگران آن بود؛ ما در بنیاد شهید خدمت گذار هستیم و وقتی در این سازمان فعالیت می‌کنیم، 2 وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از خانواده ایثارگران را داریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید در بهره بری از خدمات بنیاد خود را نفر آخر بدانیم و ابتدا باید به جامعه هدف خدمات رسانی کرد، گفت: جنس کار ما در بنیاد شهید اداری نیست، بلکه یک نهاد انقلابی هستیم.

وی افزود: جامعه هدف ما آسیب دیده و باید با حال خاص به جامعه ایثارگری خدمات رسانی کنیم؛ اگر آن‌ها را خانواده خود بدانیم در خدمات رسانی به شکل دیگری رفتار خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید در حال حاضر یک سازمان خدماتی است که باید تبدیل به یک سازمان مطالبه‌گر شود. در برنامه هفتم توسعه به دنبال این هستیم که جایگاه کمیسیون ماده 16 را از لحاظ حقوقی ارتقا دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در حوزه مسکن تفاهم نامه با وزرات راه و شهرسازی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسته‌ایم ‌و ذره ذره باید دستگاه ها را متوجه کنیم که نسبت به ایثارگران مسئول هستند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها در حوزه ایثارگران به رهبر معظم انقلاب و روسای سه قوه ادامه داد: خواهش دارم نشست های گفت و گو محور با نخبگان، شخصیت های فرهنگی و تاثیر گذار در بنیاد شهید داشته باشید.

وی افزود: باید ذره ذره محیط بنیاد شهید را به سمتی ببریم که نخبگان و شخصیت های فرهنگی به بنیاد مراجعه کنند و امیدوارم در این مسیر بنیاد را به نقطه‌ای مطلوب برسانیم.

برچسب‌ها