کد خبر 159476
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

قاضی زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی شب‌های الوند:

رفع فقر مطلق اولویت اول در بنیاد شهید است/ تحریم بنیاد شهید خنده دار است

رفع فقر مطلق اولویت اول در بنیاد شهید است/ تحریم بنیاد شهید خنده دار است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برنامه دولت که رفع فقر مطلق بود را در بنیاد شهید به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر استانی خود به استان همدان با حضور در برنامه شب های الوند شبکه استانی همدان اظهار کرد: این سفر در راستای سفرهای استانی ما است که پایان هر هفته به استان های کشور سفر‌ می کنیم.

وی افزود: در این سفر میز خدمتی داریم و جامعه هدف با معاونان بنیاد شهید ارتباط برقرار می‌کنند، همچنین 2 جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت و شورای اداری استان را نیز در دستور کار داریم.

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید 2 وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از خانواده ایثار و شهادت را دارد. عظمت فداکاری این خانواده ها قابلیت جبران ندارد، بلکه ما با خدمات و دیدارها ادای احترام میکنیم.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: استان همدان یک استان ممتاز در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است و تا به امروز پیشرو بوده. اما در برخی خدمات مانند مسکن ایثارگران در استان همدان مشکلاتی وجود دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حوزه اشتغال، ما هنوز 3799 نفر بیکار از جامعه ایثارگری در این استان داریم که نیاز به جذب دارند. در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران نیز 898 نفر تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی افزود: ما 105 خدمت کد دار داریم که این خدمات به صورت کامل هوشمند شده‌اند، اما میزان بهره بری از آن 33 درصد است. این کار نیاز به آموزش دارد، اما برخی خانواده شهدا و جانبازان ما سن بالایی دارند و نمیتوانند به صورت هوشمند از خدمات استفاده کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما خدمات متفاوتی را در زمینه معیشت، مسکن و اقدامات بهداشتی درمانی به جامعه هدف ارائه می‌دهیم.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: ما در بخش های متفاوت تلاش کرده ایم سامانه‌‌ای هوشمند، در دسترس و شفاف را ایجاد کنیم تا خدمات ارائه شده مشخص باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برنامه دولت که رفع فقر مطلق بود را در بنیاد شهید به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار داده ایم، گفت: سفرهای ما ماهیت نظارتی نیز دارد تا از نزدیک متوجه اقداماتی که انجام شده باشیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما برنامه ریزی کرده ایم که در قالب طرح سپاس به جامعه هدف مراجعه کنیم.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: تحریم بنیاد شهید خنده دار است؛ چراکه ما سازمانی فرهنگی و خدماتی هستیم و این اقدام دشمن نشان از فریاد و عصبانیت آن‌ها از جامعه ایثارگری ما دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ما مشغول جذب 200 نفر از جوانان کشور هستیم، گفت: تلاش شده نگاه تحولی در حوزه مدیران و همکاران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما برنامه‌ای کلان داریم که در کارکرد بنیاد شهید تغییراتی ایجاد شود، افزود: بزرگ‌ترین شکرگذاری برای ما فهم مسیر شهدا و تبعیت از آن ها است؛ شهدا نوع نگاه دیگری را به ما نشان می‌دهند.

برچسب‌ها