کد خبر 159467
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

"حیات" گزارش می‌دهد؛

بررسی یک قیمت گذاری عجیب؛ هزینه لاکچری برای ورزشگاه بی امکانات آزادی

بررسی یک قیمت گذاری عجیب؛ هزینه لاکچری برای ورزشگاه بی امکانات آزادی

درب ورزشگاه‌های فوتبال بعد از 10 هفته به روی تماشاگران باز شد و این در حالیست که حضور در ورزشگاه آزادی تهران برای تماشای بازی امروز استقلال - ملوان با قیمت‌گذاری عجیبی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ طبق وعده فدراسیون فوتبال و آنچه در هفته‌های اخیر در خصوص آن صحبت شده بود، سرانجام پس از 10 هفته ممنوعیت حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال، از هفته هفدهم لیگ برتر مجوز ورود آنها صادر و دیدارهای این هفته مسابقات در چند چهر با حضور فوتبالدوستان روی سکوها برگزار می‌شود.

مهم‌ترین بازی این هفته که پیش بینی می‌شد با استقبال خوب فوتبالدوستان مواجه شود، تقابل امروز استقلال - ملوان است که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و سامانه بلیت فروشی مسابقات هم از روز گذشته شروع به بلیت فروشی جایگاه‌های مختلف مسابقات کرده است و این در حالیست که قیمت‌ بلیت‌ها در جایگاه‌های مختلف بعضاً دو برابر شده و افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس قیمت‌های جدید اعلام شده، بلیت‌های پشت دروازه 100 هزارتومان و بلیت‌های روبروی جایگاه 200 هزارتومان به فروش می‌رسند. علاوه بر این، قیمت بلیت‌ها در جایگاه ویژه نیز به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. موضوعی که با واکنش‌های منفی زیادی در فضای مجازی همراه بوده است.

این قیمت‌گذاری نجومی در شرایطی اتفاق افتاده که چنین مبلغی با توجه به اوضاع اقتصادی حال حاضر در توان اکثریت جامعه نیست و از سوی دیگر امکانات ورزشگاه آزادی هم به شکلی نیست که دریافت چنین مبلغی برای تماشای بازی حتی در جایگاه VIP هم توجیهی داشته باشد.

این موضوع از سویی با مقایسه این قیمت گذاری با بلیت دیدارهای لیگ‌های معتبر دنیا مثل لیگ اسپانیا و انگلیس هم همراه بوده است که بعضاً حتی قیمت تماشای یک بازی در ورزشگاه‌های مطرح دنیا مثل نیوکمپ از تماشای بازی در آزادی ارزان‌تر هم هست.

برای مثال تماشای بازی‌ها در ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا که از 12 یورو شروع می‌شود و در لیگ انگلیس هم قیمت بلیت ها از 15 پوند شروه می‌شود که رقمی کمتر از بلیت جایگاه VIP ورزشگاه آزادی است. این نکته هم حائز اهمیت است که امکانات و سرویس دهی ورزشگاه‌های این کشورها در سطحی است که مقایسه آن با ورزشگاه آزادی که البته مجهزترین ورزشگاه فوتبال ما محسوب می‌شود هم شوخی است.

امکاناتی مثل دسترسی راحت و آسان به پارکینگ و مسیر هموار تا رسیدن به جایگاه و سرویس بهداشتی و محل استراحت و بوفه و رستوران مجهز در کنار امکانات جانبی دیگری مثل موزه باشگاه و حتی کتابخانه از جمله مواردی است که حتی قیمت نجومی بلیت مسابقات در این ورزشگاه‌ها را توجیه می‌کند.

بدون شک ورزشگاه‌های ما باید به سرعت به استانداردهای جهانی نزدیک شوند و این بخشی از توسعه فوتبال ایران محسوب می‌شود ولی این موضوع باید با سرمایه‌گذاری از سوی باشگاه‌ها و در کنار آن کمک‌های دولتی همراه باشد تا فوتبال ایران از جهات مختلف به سطح اول فوتبال دنیا نزدیک شود. با این وجود نه تنها در سال‌های اخیر علاوه بر اینکه از خیلی جهات پیشرفت خاصی از لحاظ زیرساخت‌های محیط های ورزشی شاهد نبودیم، در حال حاضر چند وقتی است صحبت از فرسودگی سکوهای ورزشگاه آزادی به دلیل چند دهه استفاده بدون تعمیر مطرح شده که نشان می‌دهد مسئولان امر در این مدت فقط بلیت فروخته و بابت آن پول گرفته‌اند و هزینه‌‌های لازم برای بازسازی ورزشگاه انجام نشده است.

در سمت دیگر نبود برخی استانداردها هم در سال‌های اخیر با تذکرات چند باره AFC همراه بوده که بی توجهی به آن منجر به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و عدم کسب مجوز حرفه‌ای از سوی آنها شده است ولی فقط قیمت بلیت های مسابقات است که در حال پیشرفت و رفتن به سمت استانداردهای جهانی است و این موضوعی است که اگر با اعتراض فوتبالدوستان همراه شده اعتراض بی‌راه و غیر منصفانه‌ای نیست.

 

برچسب‌ها