کد خبر 159416
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با «حیات» تصریح کرد؛

تامین منابع مالی، عامل پایداری حوزه انرژی در کشور

تامین منابع مالی، عامل پایداری حوزه انرژی در کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون انرژی در سال‌جاری در حوزه برق، آب و گاز پیش‌بینی‌هایی در زمینه تامین منابع مالی در مجلس شورای اسلامی کرده که اگر بتوانیم آنها را محقق کنیم، کشورمان در زمینه فروش نفت مشکلی نداشته و حوزه انرژی در کشور وضعیت پایداری خواهد داشت.

«حسین حسین‌زاده» عضو کمیسیون انرژی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با عنوان این مطلب که در برخی مناطق سرد‌سیر کشور، به واسطه برودت بالای هوا در ماههای اخیر، شاهد مصرف بالای انرژی و بعضا صدور قبوض نامتعارف برای مناطق محروم هستیم، گفت: با توجه به مشکل ناترازی گاز، که ماحصل چند سال گذشته نبوده و نیاز بود که وزارت نفت، نمایندگان مجلس و تمامی مراجع ذی‌صلاح پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند، که متاسفانه این مهم محقق نشد و باعث بروز مشکلات عدیده‌ای از جمله صدور قبوض با مبالغ نامتعارف در مناطق سردسیر و محروم کشور برای برخی از شهروندان باشیم.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که بعد از شروع سرمای فراگیر در کشور، گامهای مهمی در این حوزه از سوی مسئولین امر برداشته شد، گفت: در سال گذشته و امسال، با وجود مواجه شدن غافلگیرانه کشور با بارش‌های فراوان و برودت فراگیر هوا، بحث توزیع گاز به خوبی مدیریت شد.

حسینی زاده افزود: کمیسیون انرژی در سال‌جاری، در حوزه برق، آب و گاز پیش‌بینی‌هایی در زمینه تامین منابع مالی در مجلس شورای اسلامی کرده که اگر بتوانیم آنها را محقق کنیم، کشورمان در امر فروش نفت مشکلی نداشته و حوزه انرژی در کشور وضعیت پایداری را تجربه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به تفاوت دما در مناطقی چون شمال و شمال غرب کشور، نیاز شهروندان به مصرف بالای انرژی در این مناطق ضروری بوده و پیشنهاد می‌شود تا از سوی شرکت گاز‌ تدابیری اندیشیده شود که تفاوتی در مبلغ صدور قبوض، میان این مناطق با سایر مناطق در کشور باشد.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: در همین راستا شرکت ملی گاز بحث افزایش مصرف پلکانی گاز را عنوان کرد که به اعتقاد من کسانی که در صرفه‌جویی مصرف گاز پیشتاز هستند باید مورد تشوق قرار گرفته و هزینه مانده از این صرفه‌جویی در پایان همان ماه به عنوان هدیه تشویقی به حساب خانوار مورد‌نظر واریز شود.

حسین‌زاده در پایان با یادآوری این مطلب که وزیر نفت، در گذشته مدیر عامل گاز در کشور بوده، بیان کرد: وزیر نفت در مدت زمان فراگیری سرما در کشور تا‌کنون تحلیل و دیدگاه مدیریتی نسبت به وضعیت گازرسانی در کشور داشتند که با توجه به همین امر، در چند ماه اخیر شاهد کمترین میزان خسارت در حوزه گاز‌رسانی در کشور بودیم.

برچسب‌ها