کد خبر 159364
۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

مهدی فنونی‌زاده در گفتگو با "حیات":

ساپینتو حتما یک چیزی می‌داند که سیاوش یزدانی را کنار گذاشته است/ سایت‌های شرط‌بندی پدر فوتبال را درآورده‌ است

ساپینتو حتما یک چیزی می‌داند که سیاوش یزدانی را کنار گذاشته است/ سایت‌های شرط‌بندی پدر فوتبال را درآورده‌ است

پیشکسوت استقلال در مورد شرایط این تیم و اختلاف 8 امتیازی با صدر جدول و همچنین حواشی روزهای اخیر صحبت کرد.

مهدی فنونی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای استقلال و اختلاف 8 امتیازی با صدر جدول اظهار داشت: استقلال حال و روز خوبی ندارد و 2 باخت و یک تساوی در چهار بازی هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد. به نظرم ساپینتو نمی‌داند در چه باشگاهی و چه تیمی مشغول به کار شده است و هنگامی که به استقلال آمد او را به درستی از این موضوع آگاه نکردند. از یک طرف بازیکنان هم اصلاً آماده نیستند و در فرم مطلوب خودشان قرار ندارند و در چارت مدیریتی هم احساس می‌کنم افرادی هستند که کارشان را به درستی انجام نمی‌دهند. خیلی از مشکلات امروز هم از مدیریت گذشته به ارث رسیده است و من خود فتح الله زاده را هم خیلی مقصر نمی‌دانم. داوری ها هم که در موردش صحبت نکنیم بهتر است. نمی‌دانم چرا همیشه داوری برای استقلال به این شکل است. یک بازی تراکتور هم که دو پنالتی درست برای ما گرفتند همه صدایشان درآمده است. مگر پنالتی نبود؟

وی در مورد اینکه مشکل استقلال کجاست، گفت: همانطور که گفتم هم مدیریت، هم کادرفنی و هم بازیکنان در این شرایط مقصر هستند. من با جدایی ساپینتو در این مقطع مخالفم ولی خب باید کادر نفراتش تقویت شود و اگر کمک می‌کند یک کمیته فنی تشکیل داده شود و به او مشاوره بدهند. این تیم فصل گذشته بدون باخت قهرمان شده است و چنین تیمی وقتی در 4 بازی دو شکست دارد باید دید ایراد کار کجاست؟ از تیم فصل قبل مگر کسی جدا شده است؟ یک امیرحسین حسین زاده رفته است و جایش مهدی قایدی آمده پس چرا انقد افت کرده است؟

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه این باشگاه تا کنون بازیکنی در نیم فصل جذب نکرده است هم توضیح داد: من نمی‌دانم پنجره استقلال بالاخره باز است یا بسته است؟ به چند نفر بدهی دارند و چقدر است؟ الان یک باشگاه ورشکسته و با بدهی تحویل فتح الله زاده داده‌اند. مگر سال قبل مهدی قایدی را نفروختند که پول استراماچونی را بدهند؟ پس چه شد و کجا رفت؟ الان هم ساپینتوی بنده خدا از او انتقاد می‌کنیم ولی حالا که بازیکنان را شناخته دو بازیکن می‌خواهد جذب کند و نمی‌تواند و از این جهت هم باید به او حق داد.

فنونی زاده در مورد کنار گذاشتن سیاوش یزدانی از سوی ساپینتو هم گفت: در امور فنی نمی‌شود دخالت کرد و ما فقط آنچه در زمین می‌بینیم را تحلیل می‌کنیم. حتماً ساپینتو یک چیزی می‌دانسته که چنین تصمیمی گرفته است. آخر در بازی با سپاهان در آن دقیقه جای پنالتی دادن است؟ زحمات یک تیم با همین اشتباهات است که از بین می‌رود و من مخالفتی با تصمیم ساپینتو ندارم و نزدیک به تیم است و حتماً چیزی می‌داند که چنین تصمیمی گرفته است.

وی در مورد اینکه شائبه کم‌کاری در استقلال مطرح شده است هم توضیح داد: در این خصوص چیزی نمی‌دانم و نمی‌توانم صحبت کنم ولی فقط یک چیز کلی بگویم که این سایت‌های شرط بندی پدر فوتبال را درآورده است. زمان ما هم چنین مسائلی وجود داشت ولی به این صورت نبود که انقدر در دسترس همه باشد. خیلی از بازی‌ها قبل از اینکه دو تیم وارد زمین شوند نتیجه بازی مشخص شده است.

برچسب‌ها