کد خبر 159238
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

مسئول هیئت رزمندگان اسلام خبر داد؛

برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع امنیت

برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع امنیت

مسئول هیئت رزمندگان اسلام گفت: امسال با توجه به اتفاقات اخیر، بنا داریم اولین یادواره شهدای مدافع امنیت را برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت صبح امروز سه شنبه 4 بهمن‌ماه در مجموعه رسانه‌ای عصر برگزار شد.

در این نشست حمید رضوی مسئول هیئت رزمندگان اسلام_ رزمندگان مدافع حرم و قاسم ملکی دبیر وعضو هیات امنا هیئت رزمندگان اسلام رزمندگان مدافع حرم و دبیر ستاد برگزاری یادواره های شهدا حضور داشتند. 

در ابتدای این نشست حمید رضوی ضمن خوشامدگویی به مدعوین گفت: مقام معظم رهبری فرمودند امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. در همین راستا هیات رزمندگان اسلام هر سال کنگره ای را برای پاسداشت خون شهدا برگزار می‌کند و با توجه به اتفاقات اخیر امسال اولین یادواره شهدای مدافع امنیت را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: خانواده های شهدا از ما توقع دارند یاد شهدای ایشان را گرامی بداریم و ما سعی کردیم این انتظار به حق خانواده معزز شهدا را برآورده کنیم. امسال با توجه به اتفاقات اخیر بنا داریم اولین یادواره شهدای مدافع امنیت را برگزار نماییم.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام ادامه داد: مجموعه‌های مختلف نظامی که در محور مقاومت حضور داشتند به همراه خانواده شهدای محور مقاومت فاطمیون و زینبیون در این مراسم حضور خواهند داشت.

رضوی گفت: این مراسم پنجشنبه 6 بهمن ماه در آستانه دهه مبارک فجر در حرم مطهر امام برگزار می‌شود. ما با این اقدام می‌خواهیم عهدی مجدد با امام راحل ببندیم که پاسدار خون شهدا هستیم. 

وی ادامه داد: مجموعه‌های مختلفی ما را در برگزاری این مراسم یاری خواهند کرد که مهم‌ترین آن تولیت حرم امام راحل، مجموعه سازمان بهشت زهرا، مجموعه «دختران انقلاب»، نیروهای مسلح و شهرداری تهران هستند. مجموعه‌های مختلف از جمله رسانه ملی و شبکه افق در برگزاری این مراسم ما را یاری می‌کنند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام افزود: سخنران مراسم آقای دکتر «ناصر رفیعی» هستند. بخشی به‌ عنوان خاطره‌گویی خواهیم داشت که در خدمت آقای «تاجیک» از رزمندگان محور مقاومت هستیم. همچنین آقای محمد گلریز نیز اجرای برنامه خواهند داشت. گروه سرود «میعاد» اجرا دارند. گروه نمایشی «حنانه» نیز نمایشی در خصوص شهدا روی صحنه می‌برند.

وی ادامه داد: در آخر تشییع پیکر شهدای گمنام را خواهیم داشت و  «احمد نیک‌بختیان» مداحی می‌کنند. 

رضوی درباره ساعت برگزاری مراسم اظهار کرد: از نماز مغرب و عشا تا ساعت 22 در خدمت عزیزان خواهیم بود.

رئیس هیئت رزمندگان گفت: برای شهرستان‌های اطراف مانند ورامین، شهریار و اسلامشهر در تدارک وسیله ایاب و ذهاب هستیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد این یادواره ، زنده نگه‌داشتن یادشهدا و انتقال فرهنگ ایثار به جامعه به ویژه جوانان است. طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید شهدا برای مردم دست‌نیافتنی ترسیم شوند. باید مسلک شهدا را طوری به جامعه به ویژه جوانان فرا بدهیم که آن ها هم بتوانند در مسیر شهدا حرکت کنند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام بیان کرد: تا امروز توانسته‌ایم هم در انتقال روحیه شهدا و مرام شهدا به قشر جوان قدم برداریم و دستاورد مهم دیگر این بود که توانستیم با خانواده های معظم شهدا از نزدیک ارتباط برقرار کنیم و در جهت رفع دغدغه های آنان قدم برداشتیم.

وی گفت: مردم احساس می‌کنند خانواده های شهدا از همه لحاظ در ناز و نعمت هستند ولی وقتی از نزدیک ارتباط برقرار می‌کنیم می‌بینیم با کمترین امکانات در حال گذران زندگی هستند. 

رضوی با بیان اینکه در کنار برنامه اصلی فضایی برای فرزندان شهدا تدارک دیده ایم گفت: در این فضا برای عزیزان برنامه سرگرمی و قصه گویی قرآنی نیز داریم.

رضوی با اشاره به اینکه یادواره شهدا به ویژه شهدای امنیت برای اولین‌بار برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر نیازمندیم اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام شود که در این مراسم با جمعیت حداکثری روبرو باشیم. 

وی درباره فعالیت‌های قبلی هیات رزمندگان اسلام گفت: ما هر ساله توفیق داشتیم که فرزندان شهدای مدافع حرم که در حال گذراندن دوران تحصیل هستند برایشان جشن کارنامه به صورت کشوری برگزار شود.

رضوی بیان کرد: هر سال از سراسر کشور 200 دانش آموز به همراه خانواده ها به تهران می‌آیند و برایشان جشن برگزار می‌کنیم. اخیرا میزبان 21 استان کشور بودیم که رضایت مندی عزیزان را در پی داشته است. درصدد هستیم با فعالیت‌های فرهنگی ذره ای از تألمات خانواده ها را کم کنیم. 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه خانواده مدافعان حرم فاطمیون در مضیقه شدید هستند، گفت: می‌خواهیم برای این عزیزان هر چند اندک موجبات خوشنودی را فراهم کنیم.

در ادامه مراسم قاسم ملکی دبیر وعضو هیات امنا هیئت رزمندگان اسلام رزمندگان مدافع حرم ودبیر ستاد برگزاری یادواره های شهدا ادامه داد: مراسم یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت را در روز پنجشنبه با حضور خانواده‌های شهدا و میهمانان عزیز از سراسر داریم احتمالا از خانواده‌های شهدای هسته ای نیز میهمانان ویژه هستند. 

وی گفت: شهدا در تعبیر مقام معظم رهبری گفتند « شهدا امامزادگان عشق هستند» و این وظیفه ما راسنگین تر می‌کند. 

ملکی افزود: دوستان ما در بنیاد شهید، سپاه و بسیج باید پای کار بیایند و هیات رزمندگان را یاری کنند. با توجه به اینکه این برای این یادواره ما بودجه ای نداریم این مراسم بر مبنای عشق و ایمان انجام می‌شود.  امیدواریم در سال‌های آینده دوستان ما در دولت بودجه هایی به ما بدهند که بتوانیم در خدمت خانواده شهدا باشیم. ا

وی فزود: با توجه به اینکه اکثر خانواده های شهدای فاطمیون، حاشیه نشین هستند. امیدواریم دوستان ما در دولت و نهادهای مخالف ما را یاری کنند تا خدمتی که در شأن این خانواده ها هست بتوانیم نجام بدهیم.

وی در پایان گفت:هر حرکت فرهنگی برای موفقیت نیازمند حمایت‌های اهالی رسانه است و دست یاری به سوی اصحاب رسانه در برگزاری این مراسم و ترویج فرهنگ شهادت دراز می‌کنیم.

برچسب‌ها