کد خبر 159230
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

خاندوزی: دولت به دنبال کنترل تورم و کاهش هزینه‌ها است

خاندوزی: دولت به دنبال کنترل تورم و کاهش هزینه‌ها است

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه دولت بدنبال کنترل تورم و کاهش هزینه‌ها است گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت در میانه سال به هزینه‌ جاری امروز ما اضافه کرده است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت امروز سه‌شنبه ( 4 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه بودجه امسال در دستور کار مجلس قرار گرفت باید گفت اعلام کرد: افزایش میزان حقوق کارکنان دولت رقمی را به عنوان هزینه جاری اضافه کرده است که باید به این مسأله دقت شود.

وی افزود: سقفی که برای تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی در نظر گرفته شده است، کمک می کند به اینکه رابطه دولت با شبکه بانکی کاهش یابد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: باید به سهم و ضریبی که برای استان های محروم تر کشور در بودجه قرار داده شده است  توجه شود.

خاندوزی با بیان اینکه برای درآمد حاصل از فروش نفت رقم‌واقع بینانه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: در روزهای آینده در یک برنامه اختصاصی از سر فصل های برنامه تحول کوتاه مدت اقتصاد ایران جزئیات بیشتری گفته خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه دولت بدنبال کنترل تورم و کاهش هزینه‌ها است  گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت در میانه سال به هزینه‌ جاری امروز ما اضافه کرده است.

وی گفت: باتوجه به اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد پیش از تقدیم بودجه جلسات خوبی با نمایندگان مجلس برگزار شد که امیدواریم در خروجی نهایی بودجه  شاهد کمترین میزان اختلاف باشیم.

خاندوزی در مورد عرضه مسکن در بورس تصریح کرد: مسأله‌ای که در تجربه جهانی وجود دارد عرضه مسکن در بورس است لزوما اینکه نهادجدیدی تحت عنوان بورس مسکن داشته باشیم در دستور کار نیست. به تدریج کمک می کند شیوه جدیدی در خانه دار شدن اعضای جامعه شروع شود.

وی در مورد عرضه خودرو در بورس گفت: مسأله عرضه خودرو در بورس متاثر از مصوبه ای بود که در بورس صورت گرفت و با نظر موافق وزارت صمت رخ داد عرضه خودرو در بورس نوعی شیوه است، دولت برای تامین منافع مردم دو نوع تدبیر اندیشید؛ اول؛ اقداماتی را ناظر بر تولید کننده انجام داد دوم؛ حذف سوداگری و کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو بود. برای کوتاه کردن دست دلالان یکی از ابزارها استفاده از بورس است و تجربه گذشته هم نشان می‌دهد نسبت به اتفاقی که در بازار آزاد رخ می دهد وضعیت بهتری حاکم است و اگر سازو کار موثرتری برای حفظ منافع مردم وجود دارد دولت با آغوش باز می‌پذیرد، در این فرآیند 2750 میلیارد تومان پول کمتری نسبت به خرید خودرو در بازار آزاد پرداخت شده است.

 

برچسب‌ها