کد خبر 159062
۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

خنده دارترین اقدام اتحادیه اروپا ، تحریم بنیاد شهید و امور ایثارگران است/ بهمن‌ماه، فرصتی برای روایت صحیح تاریخ انقلاب

خنده دارترین اقدام اتحادیه اروپا ، تحریم بنیاد شهید و امور ایثارگران است/ بهمن‌ماه، فرصتی برای روایت صحیح تاریخ انقلاب

اقدام پارلمان اروپا در تروریست خواندن سپاه پاسداران و تمامی نیروهای وابسته‌اش شامل بسیج ، سپاه قدس و همچنین تحریم بنیاد شهید و امور ایثارگران خنده دارترین اقدام اتحادیه اروپا است که انشالله روایت صحیح تاریخ از دلایل شکل‌گیری و عوامل پیروزی انقلاب برای نسل جوان در 22 بهمن‌ماه انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی حیات ، پارلمان اروپا پنج‌شنبه، 29 دی، در قطع‌نامه‌ای از اعضای اتحادیه اروپا خواست سپاه پاسداران و تمامی نیروهای وابسته‌اش - شامل بسیج و سپاه قدس- را در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه بگنجاند.

کل این گزارش به تصویب پارلمان اروپا رسید و دوشنبه 3 بهمن، شورای اروپا تصمیم می‌گیرد که آیا به توصیه‌های پارلمان اروپا در این گزارش گوش فرا دهد یا خیر؛ آن‌ها همچنین در این سند خواسته‌اند که هرگونه رابطه مالی و اقتصادی با شرکت‌های سپاه یا افراد وابسته به این نهاد قطع شود.

بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید و امور ایثارگران دو نهادی هستند که در قطعنامه پارلمان اروپا نام‌شان به عنوان نمونه‌هایی از نهادهایی که باید تحریم شوند، درج شده است.

سکانس اول، اقدام اتحادیه اروپا علیه بنیاد شهید خنده دار است

در این خصوص سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا علیه بنیاد شهید و امور ایثاگران و سپاه پاسداران واکنش نشان داد و اظهار کرد: دولت‌هایی که کارشان جنایت و دفاع از جنایتکاران است، به وجود ظرفیت‌های فکری،

فرهنگی و اعتقادی قوی موجود در جامعه ایثارگری، نیروهای مسلح، سپاه، مجموعه‌های وابسته به نظام و.. ما کینه ورزی می‌کنند که جای تعجب ندارد در واقع هرچه بیشتر این کار را ادامه می‌دهند، ماهیت خود را به نمایش می‌گذارند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اقدام اتحادیه اروپا علیه بنیاد شهید خنده دار است،افزود: چرا که این‌ها می‌خواهند قهرمانان یک ملت را که در دفاع مقدس و یا به مظلومیت ترور شده‌اند تحریم کنند. در واقع این کار اتحادیه اروپا یک شعار سیاسی بود که نشان دهنده بغض و کینه آن‌ها است. این اتفاق به همکارانم در بنیاد شهید مبارک باشد و خدا از همه آن‌ها قبول کند؛ چراکه این کار مدال افتخاری بر سینه فرزندان بنیاد شهید و جامعه بزرگ ایثارگری است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که این اقدام نشان داد که دشمن همچنان ایثارگران را دشمن خود می‌داند و از اینکه نتوانسته‌اند از جامعه ایثارگری یار گیری کنند و آن‌ها را به میدان بیاورند، عصبانی هستند. این جریان بزرگ همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده و از نظام و انقلاب خود دفاع و از امام نیز تبعیت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای دشمن نسبت به زمین خوردن اقتصاد ایران بر اثر این اقدامات گفت:چهل سال است که این‌ها می‌خواهند اقتصاد ایران را زمین بزنند و تا به امروز هیچ کاری نتوانسته‌اند انجام دهند. زمانی که کشور تازه انقلاب شده‌ای و مسلط به امور نبودیم، دشمن هیچ غلطی نتوانست انجام دهد و امروز که این همه پیشرفت در حوزه‌های متفاوت داشته‌ایم، هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهد.

بر اساس این گزارش،باید به این نکته توجه داشت که این عمل پارلمان اروپا نشان دهنده ی شکست سیاسی و رسانه ایی و فعالیت های خرابکارانه آنها است.

سکانس دوم، تروریسمی که امروز دشمنان آن را به ما نسبت می‌دهند آمریکایی‌ها مبتکرش هستند

همچنین سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز درباره اقدام پارلمان اروپا اظهار کرد: تروریسمی که امروز دشمنان آن را به ما نسبت می‌دهند آمریکایی‌ها مبتکرش هستند. حاج قاسم را رسماً ترور کردند و به عهده گرفتند و سازمان منافقین را که 17 هزار نفر را در ایران را کشت حمایت کردند. امروز ببینید منافقین در کدام کشور پناه گرفته اند و چه کسانی حامی شان هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به رشادت‌های خانواده‌های شهدا گفت: صبر خانواده‌های شهدا یک اعجاز است. شهدا به آرزوی خود می رسند اما خانواده‌های محترم شهدا آرزو های خود را فدا می‌کنند که جا دارد از خانواده‌های محترم شهدا تجلیل کنیم. در تاریخ 44 ساله انقلاب و سایر بلاد اسلامی که در افق انقلاب اسلامی هماهنگ شدند چیزی غیر از شکست برای دشمن ثبت نشده است. تاریخ دشمن منظومه‌ای از شکست‌های مداوم است.

وی با بیان اینکه ملت ایران آگاه است چون یک رهبر بزرگ دارد که دشمن را به زیبایی می‌شناسد، خاطرنشان کرد: او می‌داند اگر همه آن‌ها جمع شوند قدرت آفرینش یک پشه را ندارند. ما ایستاده ایم و راه شهدا را ادامه می‌دهیم چراکه این ملت به واسطه شهدا زنده است.

گفتنی است، دشمن اهداف شومی برای انقلاب در نظر گرفته است و از هر راهی برای نفوذ استفاده میکند لیکن که با تدبیر خادمان ملت هربار به بن بست میرسد.

سکانس سوم، بهمن‌ماه، فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه دشمن برای تحریف تاریخ انقلاب برنامه دارد،گفت: بهمن‌ماه، فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است و این کار باعث می‌شود نسل جوان با ماهیت، دلایل شکل‌گیری و عوامل پیروزی انقلاب آشنا شوند.

وی تصریح کرد: دشمن برای تحریف تاریخ انقلاب برنامه دارد و هدفش از این کار عوض کردن جای خائنان و خادمان مردم ایران در افکار عمومی است از این رو بهمن‌ماه فرصت خوبی است که همه سازمان‌ها و افراد مسئول، خود را با شاخص‌های فرهنگ انقلابی بسنجند و نقاط قوت خود را تقویت و برای برطرف کردن نقاط ضعف، چاره‌اندیشی کنند.

سکانس چهارم، اتحادیه اروپا عنصر بی‌اراده سیاسی و دنباله‌رو آمریکایی‌ها هستند

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دوره نهم گفت: اقدام پارلمان اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه را اقدامی انفعالی و مسبوق به سابقه دانست.

نماینده ادوار مجلس افزود:در مختصرترین تعریف باید گفت که اروپایی‌ها و اتحادیه اروپا عنصر بی‌اراده سیاسی و دنباله‌رو آمریکایی‌ها هستند و آن‌ها با این اقدام،کاری که آمریکایی‌ها چند سال قبل انجام داده‌اند را، تکرار کرده‌اند. زمانی که آن‌ها در پارلمان اروپا سپاه را که مهم‌ترین عامل ضدتروریستی در کل جهان شناخته می‌شود، به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده‌اند، ما نیز باید در مجلس شورای اسلامی، به خصوص کمیسیون امنیت ملی، بلافاصله  نیروهای مسلح اتحادیه اروپا و سازمان‌های وابسته به آن‌ها را جزو سازمان‌های تروریستی اعلام کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در دوره نهم مجلس گفت: اصل اقدام متقابل در روابط بین‌الملل یک اصل شناخته شده‌ای است و اقدام متقابل یعنی، زمانی که طرف مقابل اقدامی خلاف، غیرمنطقی و غیر اصولی انجام دهد، ما نیز باید براساس این اصل شناخته شده بین‌المللی، ارتش‌ها و نیروهای مسلح آن‌ها را تروریستی اعلام و آن را به قانون تبدیل کنیم. در واقع باید بگویم ما با دنیا سر جنگ نداریم و سیاست جمهوری اسلامی ایران داشتن رابطه خوب با همه کشورهای دنیا، از جمله اروپا است، اما در شرایطی که آن‌ها به منافع ملی ما ضربه وارد کنند، ما نیز عمل متقابل انجام می‌دهیم؛ رژیم صهیونیستی از این قاعده مستثنی است و اصلاً مشروعیت ندارد و آمریکا نیز سیاست‌های خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران  اِعمال می‌کند، به طور طبیعی در لیست خط قرمز ایران قرار دارد.

سکانس پنجم، مجلس شورای اسلامی ایران قطعا مقابله به مثل خواهد کرد

در ادامه واکنش مسئوولان رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه منحصر به فردترین سازمان ضد تروریستی در منطقه و جهان است،گفت: در صورت قرار گرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی به شیوه کاملاً متفاوت در منطقه با اروپایی‌ها برخورد می‌کنیم. هشدار می دهم در صورت نهایی شدن این تصمیم مجلس شورای اسلامی ایران قطعا مقابله به مثل خواهد کرد و این کاملا منطقی است که ما دولت های اروپایی را حامی تروریست و ارتش های آن ها را در گروه تروریستی در نظر بگیریم و به شیوه کاملا متفاوت در منطقه با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: الگوی مدیریتی ما باید فرهنگ شهدا باشد امروز  اگر می خواهیم شکوفاسازی استعداد ها را انجام دهیم هیچ راهی نداریم جز اینکه شایسته سالاری را حاکم کنیم نه اینکه هم طایفه ای، هم قبیله ای، هم حزبی و رفیق خود را بیاوریم این ها هیچ نسبتی با فرهنگ شهدا و امام شهدا ندارند، باید به لیاقت ها توجه کنیم البته باید بگویم اطاعت از ولایت فقیه و جهاد برای حل مشکلات وصیت شهدا به مردم و مسوولان بوده است، که در این راستا شهدا به ما درس ایثار و اخلاص دادند، شهدا به ما یاد دارند بصیرت داشته‌باشیم و برای حل مشکلات دریغ نکرده و ایراد نگیریم.

قالیباف با بیان اینکه عده‌ای در تلاشند تا فرهنگ و درس‌های دوران دفاع مقدس در کشور کمرنگ شود،گفت:باید تلاش کنیم آرمان، باورهای شهدا و الگوهای دوران دفاع مقدس در جامعه فراموش نشود  لذا خطاب به عده‌ای که می‌گویند دوران توجه به آموزه‌های دفاع مقدس برای حل مشکلات کشور به پایان رسیده است می‌گویم تنها راه نجات کشور توجه به دانشگاه دفاع مقدس است.

سکانس ششم، اقدام پارلمان اروپا برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است

در واکنش به اقدام ضد ایرانی پارلمان اروپا، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران این حرکت را از روی استیصال خواند و افزود: این اقدام «پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آن‌ها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است».

سکانس هفتم، انقلاب اسلامی ایران در جنگ با مستکبرین، پای آرمان آزادی و استقلال ایستاده است

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا نوشت: قطعنامه‌های اخیر نمود واقعی گام برداشتن در راستای نقض حاکمیت دولت‌هاست، امری که بارها در منشور سازمان ملل به آن اشاره و همه‌ی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی ملزم به رعایت آن کرده است.

قطعنامه‌های اخیر نمود واقعی گام برداشتن در راستای نقض حاکمیت دولت‌هاست؛ امری که بارها در منشور سازمان ملل به آن اشاره و همه‌ی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی ملزم به رعایت آن کرده است. ظلم به بشر که این‌ روزها با اسم «حقوق بشر» جاری می‌شود، چشم‌ها را از شکنجه در زندان‌ گوانتانامو، کشته شدن سیاه‌پوستان در قلب آمریکا، کودکان یمنی، جوانان فلسطینی و ترور و تحمیل جنگ در گوشه و کنار دنیا کور کرده و صدای فریاد دادخواهی در جهان را نمی‌شنود. 
در ادامه آمده است: فریاد دادخواهی انقلاب اسلامی ایران است که در جنگ با مستکبرین، پای آرمان آزادی و استقلال ایستاده است.

سازمان‌های بین المللی با قطعنامه‌های اخیر نشان دادند که ادعایشان توهمی بیش نیست و هر کجا پای منافع‌شان باشد، از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند. قطع‌نامه‌های اخیر نمود واقعی گام برداشتن در راستای نقض حاکمیت دولت‌هاست؛ امری که بارها در منشور سازمان ملل به آن اشاره و همه‌ی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی ملزم به رعایت آن کرده است.

در پایان تاکید شده است: حال ادعاهای پوشالی‌شان روشن‌تر می‌شود، چرا که اساسا در نظم آنارشیک جهان، هیچ نهادی با ماهیت برقراری صلح وجود ندارد و دولت‌ها ذاتا به‌دنبال تامین منافع خویش می‌باشند.

سکانس هشتم، جمهوری اسلامی ایران همچنان در مسیر حق و عدالت حرکت می کند

و در آخر جمهوری اسلامی ایران همچنان در مسیر حق و عدالت حرکت کرده با هرگونه تجاوز و دشمنی ایستادگی خواهد داشت وهرچه که با حق است همیشه پیروز است .

 

گزارش: حجت عابدی اصل - پریسا بیگی

برچسب‌ها