کد خبر 158850
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

این گروه یارانه اضافه می‌گیرند

این گروه یارانه اضافه می‌گیرند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دنبال این هستیم یارانه الگوی کشت به کشاورزان داده شود و چنانچه موفق شویم در بودجه 1402 آن را بگنجانیم قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سید جواد ساداتی‌نژاد 30 دیماه در نشست با کشاورزان و نمایندگان صنوف مرتبط با کشاورزی و دامپروری شهرستان پلدختر اظهار کرد: هفته آینده حوزه تولید، تنظیم بازار و برنامه‌ریزی به اتحادیه دامداران کشور و استان‌ها واگذار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه خرید تضمینی هم به اتحادیه واگذار خواهد شد، افزود: نگاه ما این است اگر اتحادیه‌ها میدان‌دار باشند هم تنظیم بازار و هم تولید مدیریت می‌شود.

 

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در بحث مرغ گوشتی آمادگی داشتیم تولید را هم واگذار کنیم اما چون بین اتحادیه مرغداران و زنجیره‌ها نیاز بود هماهنگی بیشتری شود یک ماه زمان دادیم؛ اما خرید تضمینی مرغ زین پس توسط اتحادیه‌ها در استان‌ها انجام می‌شود.

 

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: براساس قانون از سیاست خرید تضمینی به سیاست قیمت تضمینی کوچ کردیم و این قدرت و قابلیت را به اتحادیه‌ها دادیم تا بتوانند فعالیت کنند.

 

وی گفت: در بحث سردخانه و کشتارگاه نیز حتما آمادگی داریم در پرداخت تسهیلات کمک‌رسان باشیم؛ چنانچه سرمایه‌گذارانی باشند به ما معرفی شوند.

 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث فروش مرغ منجمد قطعا عدد را تنظیم می‌کنیم و در مورد طلب مرغداران نیز ساز و کاری را طراحی می‌کنیم تا آن را به انجام برسانیم.

 

ساداتی‌نژاد افزود: اعتقاد داریم هرچقدر قدرت اتاق اصناف بیشتر شود قدرت بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت؛ در قانون و مجلس هم سعی کردیم اتاق اصناف تشکل حامی حوزه کشاورزی بتواند فعالیت کند و تلاشمان این است که بخش دامداری و روستایی، عشایری را نیز به اتاق اصناف واگذار کنیم.

 

وی بیان کرد: در خصوص بخش بخشودگی بند خ ماده 33 به دولت نامه‌ای نوشته شده و امیدواریم برای سال آینده بتوانیم مصوبه بگیریم و این مشکل را برطرف کنیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در بحث بیمه هم قانونی تحت عنوان امنیت غذایی وجود دارد که در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان نیز با آن موافق است اما هنوز ابلاغ نشده؛ بند 9 این قانون مربوط به بیمه کشاورزان و کارفرمایان است که با ابلاغ آن مشکل بیمه کشاورزان برطرف خواهد شد

برچسب‌ها