کد خبر 158820
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاره تن ایران است/ «سپاه»مدافعی قدرتمند برای تمام کشور ها

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاره تن ایران است/ «سپاه»مدافعی قدرتمند برای تمام کشور ها

پارلمان اروپا در ادامه اقدام ضد ایرانی خود در تحریم و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی با واکنش دولتمردان روبرو شد که در این راستا امروز قالیباف در دیدار با سردار سلامی حمایت همه جابنه خود را از آرمان ها انقلاب و سپاه پاسداران اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ پارلمان اروپا در ادامه اقدامات ضدایرانی و مواضع مداخله‌ جویانه اخیر در امور ایران، روز چهارشنبه به متمم این ادعا رای داد که در آن از اتحادیه اروپا و کشور های عضو خواسته شد تا نام سپاه انقلاب اسلامی را در لیست سازمان های تروریستی قرار بدهد این طرح در روز پنج‌شنبه 29 دی‌ماه 1401 با تصویب طرحی ضدایرانی، خواستار قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به «تروریستی» اتحادیه اروپا قرار گرفت.

پارلمان اروپا در راستای حمایت از اغتشاشات و اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران، در قطعنامه‌ای با ادعای «پاسخ اتحادیه اروپا به تظاهرات‌ها و اعدام‌ها در ایران»، با ادبیاتی مداخله‌جویانه عنوان کرده که ایران باید مجازات آشوبگران را به حالت تعلیق درآورد و مجرمانی که در اغتشاشات اخیر بازداشت شده‌اند را آزاد کند.

پس از گذشت سه سال از اقدام ترامپ مبنی برقرار دادن سپاه پاسداران و لیست گروه های تروریستی اقدام پارلمان اروپا در حقیقت تاییدی براین مسئله است که اروپا سالهای اخیر در سیاست خارجه حداکثر نقش دنبالگر برای آمریکا را بازی می کند و در تحریم سپاه بهانه جویی های اروپا بسیار قابل تامل است اینها مدعی هستند سپاه پاسداران ایران مسئول بمب گذاری، حملات موشکی، قاچاق اسلحه، ترور و بلاخره توزیع پهباد های قاتل است و به این دلیل بایستی تحریم شود.

در این راستا واکنش مسئولین کشوری و لشگری نسبت به این اقدام ضد ایرانی که برخلاف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل بوده و دنباله رو رئیس جمهور سابق آمریکا است را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.

 جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن محکومیت این اقدام در توییتر خود، نوشت:

«واکنش های احساسی؛ فاقد پشتوانه اجرایی و خلاف حقوق بین الملل و حقوق دریاها؛ راه برخورد با اقدام نادرست اروپایی ها نیست ما بیش از تصویب قانون؛ نیازمند رایزنی با افکار عمومی جهان و کشورها هستیم تا نقش سپاه را در امنیت خاورمیانه و حذف داعش شرح دهیم.»

بنا براین گزارش، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، در توئیتر خود نوشت:

«تحریم سپاه تحریم کل کشور است. مگر تاکنون تحریم نبودیم. (فردی غضبناک پا به دیوار می کوبید پایش درد گرفت، داد می زد و می کوبید تا ناله درد پایش را مخفی کند و دیگران ندانند.)

شما 40 سال است پا به دیوار می کوبید. از درد شکست «های» می کنید. جواب «های»، «هوی» است. منتظر پاسخ دندان‌ شکن باشید.

براساس این گزارش، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام مغایر با مقررات بین المللی پارلمان اروپا در تروریست قلمداد کردن سپاه، پشتیبانی همه جانبه خود را از سپاه اعلام کرد و از ستاد کل نیروهای مسلح، مجلس و دولت خواست که انقلابی‌ترین و پشیمان‌سازترین تصمیمات را علیه مدعیان دروغین حقوق بشر اتخاذ‌ و اجرا کند.

امروز در مقابل توطئه‌های جهانی که از سوی بخشی از پارلمان اروپا مطرح شده بود رئیس مجلس شورای اسلامی با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرد و طی مذاکرات انجام شده قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه ی خود را از آرمان های انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد.

با توجه به این هجمه که از سمت اتحادیه اروپا برعلیه جمهوری اسلامی ایران انجام شده  و در مقابل آن واکنش های که قشر های مختلف، مسئولین و دانشجویان کشور گرفته اند تا مقامات کشوری و لشگری باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به فعالیت های مختلف و متفاوت سپاه پاسدارن در داخل کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست کلی نظام در راستای برقراری امنیت، عدالت وشفافیت انجام می شود می توان گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاره تن جمهوری اسلامی ایران است.

 

برچسب‌ها