کد خبر 158756
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

فرشاد پیوس در گفتگو با "حیات":

پرسپولیس خوب است ولی همچنان نیاز به مهاجم "شش‌دانگ" دارد/ مربی ایرانی را به یکی مثل کی‌روش ترجیح می‌دهم

پرسپولیس خوب است ولی همچنان نیاز به مهاجم "شش‌دانگ" دارد/ مربی ایرانی را به یکی مثل کی‌روش ترجیح می‌دهم

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عملکرد این تیم عقیده دارد با وجود اینکه نبود جای خالی مهاجم نوک در این تیم احساس نشده ولی بهتر است فکری برای جذب یک بازیکن ششدانگ در خط حمله صورت بگیرد.

فرشاد پیوس در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس مقابل ذوب آهن عملکرد خوبی داشت و توانست از یک بازی دشوار به سلامت عبور کند و 3 امتیاز مهم را کسب کند. اگرچه شاید نتیجه یک بر صفر نتیجه مطمئنی در یک بازی خانگی نباشد ولی فراموش نکنید ذوب آهن از تیم‌های خوب لیگ برتر است که یقه تیم‌های مدعی را می‌گیرد و پرسپولیس هم فرصت‌های دیگری داشت که نتوانست از آن استفاده کند ولی به هر شکل مهم کسب برد و سه امتیاز بود که حاصل شد.

وی در مورد عملکرد خوب پرسپولیس در هفته‌‌های اخیر گفت: پرسپولیس در شرایطی که به نظر می‌رسد با جدایی لوکادیا و مصدومیت دیاباته در خط حمله به مشکل بخورد ولی با تدابیر کادرفنی توانست خلاء خط حمله را با تاکتیک تیمی به خوبی پوشش دهد و مشکل گلزنی هم در دیدارهای اخیر نداشته و آمار خوبی هم داشته است. من فکر می‌کنم پرسپولیس با همین دست فرمان و بدون مهاجم تخصصی ممکن است بتواند قهرمان لیگ هم بشود ولی خب حساب کردن روی چنین موضوعی ریسک بالایی دارد چرا که تیم‌های خوبی در لیگ داریم که منتظر یک لغزش هستند تا صدر جدول را بگیرند. برای همین به نظرم باشگاه باید یک مهاجم ششدانگ در نقل و انتقالات نیم فصل جذب کند تا دیگر خیال همه از این بابت راحت باشد.

پیشکسوت فوتبال در مورد سرمربی تیم ملی که قرار است از سوی فدراسیون فوتبال انتخاب شود هم عنوان کرد: نتایج تیم ملی در جام جهانی واقعاً نا امید کننده بود و جالب است که هنوز صحبت از ادامه همکاری با کی‌روش مطرح شده است در حالیکه اگر مربی ایرانی در جام جهانی چنین عملکردی داشت بعد از بازی با انگلیس که 6 گل خوردیم برکنار می‌شد و حتی فرصت پیدا نمی‌کرد تا در دو بازی بعدی روی نیمکت بنشیند. امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال دیگر سمت کی‌روش نروند.

وی در مورد اینکه جانشین کی‌روش بهتر است ایرانی باشد یا خارجی هم توضیح داد: ما نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت داریم. میانگین سنی تیم ملی ما در حال حاضر بالاست و احتیاج داریم چند بازیکن جوان و آینده دار به بدنه تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم و اتفاقاً جوان‌های خوب و با کیفیتی هم داریم که می‌توان به آنها فرصت داد. به نظرم ما نیاز به یک مربی کارنامه دار و جوان و با انگیزه خارجی داریم که از سطح اول فوتبال باشد و بتواند چیزی به فوتبال ما اضافه کند و به او تا پایان جام جهانی 2026 وقت دهیم تا تیم را بسازد و بابت نتیجه گیری در جام ملت‌ها تحت فشار نباشد ولی اگر قرار است یک مربی مثل کی‌روش بیاوریم نظرم این است که کارایی مربی ایرانی در این مقطع بیشتر است.

برچسب‌ها