کد خبر 158747
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

یادداشت/ سعید رضی‌پور

اینفانتینو، نام مجعول و تکراری که دیگر اشتباه نیست/ آقای تاج کلاهتان را بالاتر بگذارید

اینفانتینو، نام مجعول و تکراری که دیگر اشتباه نیست/ آقای تاج کلاهتان را بالاتر بگذارید

تکرار استفاده از نام مجعول برای "خلیج همیشه فارس" از سوی رئیس فیفا نشان می‌دهد این موضوع دیگر یک اشتباه از سر نا آگاهی نیست و با یک برنامه هدفمند برای عادی سازی این موضوع روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در شرایطی که فوتبال ایران در هیچ بُعدی چه در سطح باشگاهی چه در سطح ملی حال و روز مناسبی ندارد و شکست تمام عیار در مسابقات جام جهانی و از دست رفتن جایگاه نخست رنکینگ ایران در آسیا و مشخص نبودن سرمربی آینده تیم ملی در فاصله چند ماه باقی مانده به جام ملت‌ها از یک سو و عدم پیشرفت محسوس در خصوص موانع کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها که منجر به رفع نگرانی‌های موجود شود. مسائل دیگری همچون ورود VAR به فوتبال ایران که همچنان در حد وعده و صحبت باقی مانده از سوی دیگر باعث شده از هیچ جنبه‌ای نتوانیم به مهدی تاج در رأس فدراسیون فوتبال ایران نمره قبولی دهیم.

در این شرایط انتظارهای حداقلی در خصوص رعایت برخی مسائل با استفاده از دیپلماسی ورزشی و استفاده از  روابط حسنه‌ای که رئیس فدراسیون فوتبال ایران مدعی آن است هم انجام نمی‌شود تا پرونده رئیس با تجربه فدراسیون فوتبال پربارتر از قبل هم شود.

ماجرایی که در حال حاضر قصد داریم به آن بپردازیم، تکرار استفاده از نام مجعول خلیج عربی از سوی جیانی اینفانتینو، رئیس فیفاست که با توجه به مسبوق به سابقه بودن آن دیگر نمی‌توان اشتباه یا ناآگاهی را برای توجیه به کار برد و مشخص است با یک برنامه ریزی هدفمند برای عادی سازی چنین موضوعی طرف هستیم و با توجه به اینکه می‌دانیم هزینه‌های هنگفتی در فوتبال از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود، چه بسا بتوان با یک بررسی ریشه چنین اهداف هدفمندی را دنبال کرد و به نتیجه لازم رسید.

این یک طرف قضیه است و ضعف دیپلماسی ورزشی ما در فدراسیون فوتبال در خصوص این مورد موضوع دیگری است که نمی‌توان به هیچ وجه آن را انکار کرد. فراموش نکنیم مهدی تاج در وعده‌های انتخاباتی خود و مصاحبه‌هایش قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال مدام از رابطه حسنه و نزدیک با سران AFC و فیفا صحبت می‌کرد ولی تا کنون تاثیر قابل توجهی از این رابطه حسنه در فوتبال ایران احساس نکردیم و حتی در دفاع از حقوق حداقلی و بدوی خودمان که احترام به تمامیت ارضی ایران است هم عملکرد مناسب و درخوری نداشتیم و اکتفا کردن به صدور بیانیه و محکوم کردن در کلام اکتفا کردیم و اقدامی مقتضی در این خصوص صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که خلیج فارس یک اصل غیر قابل انکار است و موضوعی نیست که بخواهیم با آن با سهل انگاری برخورد کنیم و اگر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران همچنان دراین خصوص در خواب زمستانی به سر می‌برند باید به آنها گفت کلاهشان را بالاتر بگذارند شاید بهتر متوجه شوند اطرافشان چه می‌گذرد.

برچسب‌ها