کد خبر 158364
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

محمدی مطرح کرد؛

آخرین جزئیات از بورسی شدن روغن خرمشهر/ روغن زیتون و کنجد بکر، سالم‌ترین روغن برای مصرف است

آخرین جزئیات از بورسی شدن روغن خرمشهر/ روغن زیتون و کنجد بکر، سالم‌ترین روغن برای مصرف است

مدیرعامل شرکت روغنکشی خرمشهر گفت: روغن‌های تولیدی با بهترین برندهای جهانی قابل رقابت است و نه تنها استاندارهای داخلی را دارد، بلکه استاندارهای بین المللی را به راحتی می‌تواند پاس کند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، تیمور محمدی مدیرعامل شرکت روغنکشی خرمشهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت روغنکشی خرمشهر با سابقه ترین و باتجربه ترین شرکت تولید روغن با بیش از 70 سال است.

وی افزود: 5 کارخانه بزرگ تولیدی داریم که در 3 حوزه تصفیه، روغن کشی، تولید محصولات شوینده و… فعال است. کارخانه شماره 1 روغن ورامین، کارخانه شماره 2 ورامین، کارخانه گنجه رودبار، کارخانه استخراج روغن از دانه سویا در خرمشهر با ظرفیت هزار تن دانه در روز و کارخانه شوینده را داریم که اقدام به تولید محصول می‌کنند.

مدیرعامل شرکت روغنکشی خرمشهر گفت: نزدیک به 700 نفر نیرو داریم که زیر نظر وزارت دفاع هستند؛ در رشته‌های صنایع غذایی، شیمی و … نیروهای انسانی ما حضور دارند که جزو متخصص ترین نیروها هستند.

محمدی بیان کرد: 8 درصد سهم بازار را در بحث تصفیه، در بخش روغنش کشی 11 درصد و در بحث شوینده 1 درصد سهم بازار را داریم. ما توانسته‌ایم روغن خام را تامین کنیم و سعی کرده‌ایم تحریم‌ها ما را با مشکل مواجه نکند.

وی با بیان اینکه در بحران ها و زمانی که روغن کم است، نقش آفرین بوده‌ایم افزود: 20 درصد از روغن‌ها، روغن پالم است که وارد کشور می‌شود و میوه پالم را در جنوب کشور می‌توانیم بکاریم.

مدیرعامل شرکت روغنکشی خرمشهر گفت: روغن‌های تولیدی ما نه تنها استاندارهای داخلی را دارد، بلکه استاندارهای بین المللی را به راحتی می‌تواند پاس کند و استاندارهای داخلی بسیار از استاندارهای بین المللی سختگیرانه‌تر است.

محمدی بیان کرد: شرکت ما رتبه سوم روغنش کشی و رتبه 4 در بحث تصفیه را در کشور دارد. بیش از 2 سال است که صادرات ممنوع است و در سال‌های گذشته داشتیم.

وی با بیان اینکه در همه روغن‌ها ما تمامی استاندارها را به صورت کامل رعایت می‌کنیم افزود: روغن‌های تولیدی ما با بهترین برندهای جهانی قابل رقابت است و در حال حاضر در بورس نیستیم، چراکه 100 درصد سهام مربوط به شرکت اتکا است.

مدیرعامل شرکت روغنکشی خرمشهر گفت: میزان فروش در فروشگاه ها افزایشی بوده و روغن بیش از هزار فروشگاه در کشور را تامین می‌کنیم و زنجیره کاملی را داریم. در سند راهبردی 5 ساله هفتم، برای ما افزایش ظرفیت دیده شده و ما تنوع و افزایش کیفیت را نیز در آینده خواهیم داشت.

محمدی با بیان اینکه راه اندازی خط جدید روغنکشی را خواهیم داشت گفت: محصولات خود را در بخش شوینده از 3 محصول به 13 محصول خواهیم رساند تا سبدمان تکمیل شود.

وی افزود: ما همزمان ما تغییرات جهانی، تجهیزات خود را به روز کردیم و آخرین تجهیزات در سال 1395 وارد و در کارخانه شماره 1 ورامین و رودبار نصب شد؛ این دستگاه ها تکنولوژی جدیدی دارند.

مدیرعامل شرکت روغنکشی خرمشهر گفت: روغن کنجد و زیتون را می‌توان خام استفاده کرد، اما برای سایر روغن ها باید اقدامات متفاوتی انجام داد.

محمدی بیان کرد: یکی از مشکلات ما قطعی برق است که در تابستان زیاد داشتیم و نه تنها روغن را خراب می‌کرد، بلکه به دستگاه آسیب میرساند و در همین راستا دستگاه ژنراتوری خریدیم که بلافاصله برق را به نوسان باز می‌گرداند.

وی افزود: محصولاتی مانند کره زیتون را در آینده خواهیم داشت و یکی از ماموریت های اصلی ما افزایش سلامت مصرف کننده است و امید است قدم‌های موثرتری برداریم.

مدیرعامل شرکت روغنکشی خرمشهر گفت: 95 درصد روغن کشور وارداتی و 5 درصد تولید داخل است.

محمدی بیان کرد: روغن ها و چربی ها برای رشد جنین، کودکان و نوزادان نیاز است؛ اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 باید به جنین برسد که عمدتا در روغن ماهی است.

وی با بیان اینکه مصرف و کاربرد را در روغن باید مدنظر داشته باشیم گفت: روغن زیتون بکر و روغن کنجد بکر سالم‌ترین روغن هستند.

برچسب‌ها