کد خبر 158330
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

"حیات" گزارش می‌دهد؛

تیم منتخب نیم فصل اول لیگ برتر

تیم منتخب نیم فصل اول لیگ برتر

نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری دیدار معوقه آلومینیوم - گل گهر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر هم با انجام تک دیدار باقی مانده و معوقه هفته سیزدهم میان دو تیم آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان که به تساوی بدون گل دو تیم ختم شد هم به پایان رسید و به همین بهانه و در فاصله اندک میان هفته پانزدهم و شانزدهم مسابقات تیم منتخب نیم فصل نخست مسابقات را تشکیل دادیم که به شرح زیر است:

 

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

گلر تیم پرسپولیس با بازگشت به این تیم بعد از چند سال مجدداً خیال سرخپوشان را از چهارچوب دروازه راحت کرده است و با عملکرد خوب و مطمئن در پست خودش یکی از عوامل اصلی و کلیدی قهرمانی این تیم در نیم فصل محسوب می‌شود و بهترین گلر نیم فصل نخست لقب گرفت.

 

مدافع راست: کوین یامگا (استقلال)

مدافع فرانسوی استقلال مثل فصل گذشته همچنان در ترکیب این تیم می‌درخشد و یکی از مهره‌های کلیدی است. اگرچه انتقادات زیادی به عملکرد او در فاز دفاعی وارد است ولی در نفوذها همیشه مهره کلیدی استقلال بوده و به کار این تیم آمده است و یکی از بهترین بازیکنان ترکیب استقلال و لیگ برتر در نیم فصل اول بوده است.

 

مدافع میانی: گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)

بعد از چند سال حضور در فوتبال ایران در نهایت به پرسپولیس رسید و خیلی زود جایی اصلی خود را در ترکیب این تیم پیدا کرده و زوج هماهنگی با پورعلی‌گنجی تشکیل داده است. دو گلی که در دربی مقابل استقلال به ثمر رساند هم اوج همکاری او با تیمش در فاز هجومی بود تا عملکرد کم نقصی از خودش به جا گذاشته باشد.

 

مدافع میانی: آرمین سهرابیان (گل گهر)

سهرابیان با وجود شرایط سنی خوبی که دارد تبدیل به یک مدافع با تجربه در فوتبال ایران شده که مورد توجه تیم ملی هم قرار گرفت ولی راهی جام جهانی نشد. او به پختگی کاملی در توانایی دفاعی رسیده است و عملکرد کم نقصی داشته است و نماینده نایب قهرمان نیم فصل اول در تیم منتخب است.

 

مدافع چپ: میلاد زکی‌پور (سپاهان)

جدایی از گل گهر و پیوستن به سپاهان ریسک بزرگ زکی‌پور بود که به خوبی جواب داد و انقدر عملکرد قابل قبولی داشت که امید نورافکن به پست دیگری منتقل شد تا او در ترکیب اصلی قرار بگیرد. اوج کار او در بازی با گل گهر، تیم سابقش رقم خورد و در طول نیم فصل هم عملکرد کم نوسان و مثبتی داشت.

 

هافبک دفاعی: ایوب کلانتری (نساجی)

غیر منتظره‌ترین بازیکن این فهرست بدون شک ایوب کلانتری است که در نیم فصل گذشته بیش از حد انتظار خوب عمل کرد. 4 گل زده و 4 پاس گل او را به تاثیرگذارترین بازیکن تیمش و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ تا اینجای کار بود که در پست هافبک دفاعی و در تیمی غیرمدعی این آمار فوق‌العاده‌ است.

 

هافبک هجومی: ریکاردو آلوز (تراکتور)

بهترین خرید تراکتور در ابتدای فصل جاری را می‌توان این هافبک پرتغالی دانست که مهندس لیگ برتر بود و با 8 پاس گل بهترین آمار را از خودش به نمایش گذاشته و حالا خیلی تیم‌ها از جمله استقلال به دنبال جذبش هستند ولی مسئولان باشگاه تبریزی اعلام کردند او را از دست نخواهند داد. او بهترین بازیکن تیمش هم در نیم فصل بود.

 

وینگر راست: محمد محبی (استقلال)

بهترین خرید فصل جدید استقلال بود که از همان ابتدا عملکرد درخشانی داشت و توانست در فاز هجومی کمک شایانی به آبی‌ها داشته باشد و در بازی‌هایی که محبی حضور نداشت کار خط حمله استقلال گره می‌خورد. او بعد از جام جهانی به خاطر دعوت نشدن به مسابقات افت محسوسی داشته ولی بازهم از بهترین های نیم فصل اول است.

 

وینگر چپ: مهدی ترابی (پرسپولیس)

ترابی از روزهای اوجش فاصله گرفته و آن بازیکن زهردار و خطرناک همیشگی نیست ولی بازهم یک مهره کلیدی و تاثیرگذار برای سرخپوشان پایتخت محسوب می‌شود و این به واسطه 5 پاس گلی است که برای مهاجمان تیمش ارسال کرده است و در کنار فرشاد احمدزاده، نزدیک‌ترین تعقیب کننده آلوز در جدول پاسورها محسوب می‌شود.

 

مهاجم: شهریار مغانلو (سپاهان)

مهره تاثیرگذار خط حمله سپاهان زیر نظر مورایس به روزهای اوجش برگشته و تبدیل به همان بازیکنی شده که از او انتظار می‌رفت. او روی زمین و هوا توانایی ایجاد خطر روی دروازه حریفان را دارد و با 4 گل زده یکی از نزدیک ترین تعقیب کنندگان لوکادیا در صدرجدول هم هست. او پیشنهادات زیادی دارد ولی بعید است از سپاهان جدا شود.

 

مهاجم: محمد عباس‌زاده (تراکتور)

با شش گل زده در نیم فصل اول در کنار لوکادیا آقای گل لیگ برتر است و این تعداد گل زده را در بازی‌های کمی به ثبت رسانده و در مقطعی عملکردش دچار افت شد ولی هنوز هم سایر مهاجمان به آمار او نرسیدند. زوج خوبی با فرناندز در گلسازی و گلزنی تشکیل دادند که در نیم فصل اول خیلی به کار تراکتور آمد.

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی (گل گهر)

گل گهر سیرجان در شرایطی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد بالاتر از استقلال و سپاهانِ پرمهره و با مربیان اسم و رسم دار پرتغالی قرار گرفت و به عنوان نایب قهرمانی نیم فصل رسید. اگرچه پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی قهرمان نیم فصل شد و از لحاظ نتیجه عملکرد بهتری داشت ولی با توجه به شرایط و داشته‌های تیم‌ها می‌توان بهترین نمره مربیگری را به قلعه‌نویی بابت هدایت گل گهر داد.

 

برچسب‌ها