کد خبر 158235
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

شاهرخ بیانی در گفتگو با "حیات":

اگر بازیکنان استقلال کم‌کاری کنند ساپینتو اولین نفر متوجه می‌شود/ در مورد مسعود شجاعی هنوز خبر خاصی نیست

اگر بازیکنان استقلال کم‌کاری کنند ساپینتو اولین نفر متوجه می‌شود/ در مورد مسعود شجاعی هنوز خبر خاصی نیست

پیشکسوت استقلال و مربی تیم فوتبال هوادار در خصوص وضعیت این دو تیم صحبت‌‌های جالبی مطرح کرد.

شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت استقلال در نیم فصل اول و حواشی اخیر اظهار داشت: استقلال عملکرد خوبی در نیم فصل اول تا قبل از جام جهانی داشت و پا به پای پرسپولیس در صدر جدول پیش می‌رفت ولی بعد از جام جهانی چند بازیکن تیم به وضوح دچار افت روحی شدند و این روی عملکرد آنها تاثیر منفی گذاشت. با این وجود بدشانسی هم گریبان تیم را گرفت و باعث شد نتایج تیم افت داشته باشد. برای مثال استقلال در دربی بازی را برده بود و یک لحظه غفلت باعث شد نتیجه عوض شود و بازی با تساوی به پایان برسد و فکر کنید اگر دربی را برده بود چقدر وضعیت فرق می‌کرد. این موضوع ادامه داشت تا بازی با تراکتور در لیگ که در تبریز برگزار شد و مشکلات استقلال از آنجا جدی شد.

وی افزود: در بازی با تراکتور چند موضوع خیلی تاثیرگذار بود. یکی نبود خود ساپینتو کنار زمین بود. وقتی سرمربی کنار تیم نباشد قدرت تیم تا حد زیادی افت می‌کند و از طرفی سرمای تبریز در این مقطع هم خیلی موثر است و باعث می‌شود بازیکنان در زمین نتوانند بازی خودشان را انجام دهند به هر حال این بازی باعث شد حواشی زیادی برای استقلال به وجود بیاید ولی در بازی جام حذفی خدا را شکر این نتیجه جبران شد و کمی آرامش به مجموعه برگشت.

پیشکسوت استقلال در مورد شائبه کم‌کاری بازیکنان هم گفت: فکر نمی‌کنم چنین مسائلی صحت داشته باشد. به هر حال برای هر بازیکنی پیش می‌آید به هزار و یک دلیل یک روز سرحال نباشد و به اصطلاح روزش نباشد. ممکن است طرف مشکل روحی داشته باشد یا مسائل شخصی و خانوادگی داشته باشد و تمرکز نداشته باشد. اگر یک بازیکن بخواهد کم کاری کند اولین نفر خود سرمربی است که متوجه می‌شود و با او برخورد می‌کند و برای همین چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد.

بیانی در مورد بحث برکناری ساپینتو که پیش از بازی جام حذفی مطرح شده بود هم عنوان کرد: با این موضوع صد در صد مخالفم. ساپینتو عملکرد بدی با استقلال نداشته است و در این دیدارهای اخیر هم دلایل افت تیم را گفتم. به هر حال او یک نیم فصل با تیم کار کرده و باید به کارش ادامه دهد. در این مقطع هرکسی را بیاورند چند هفته طول می‌کشد تا با تیم آشنا شود و بعد هم می‌گوید من تیم را نبستم و مسئولیت نتایج را قبول نمی‌کند. پس باید مدیریت از ساپینتو حمایت کند و او به کارش ادامه دهد.

وی در مورد وضعیت تیم هوادار هم گفت: وضعیت تیم خوب است. امسال تیم جوانی بسته‌ایم و بازیکنان خوب و آینده داری در اختیار داریم. فهرست نقل و انتقالاتی را به باشگاه دادیم و در چند پست نیاز به بازیکن داریم ولی خب در نیم فصل بازیکن گرفتن سخت است چون بازیکن آزاد با کیفیت خیلی کم است و تیم ها هم بازیکنان خوب خودشان را نمی‌دهند.

مربی هوادار در مورد بحث پیوستن مسعود شجاعی به این تیم توضیح داد: مسعود شجاعی بازیکن خوبی است و هر تیمی دوست دارد چنین بازیکنی در اختیار داشته باشد. سوای بحث  فنی او یک رهبر درون زمین است و به تیم شخصیت می‌دهد ولی در خصوص او باید بگویم هنوز چیزی قطعی نیست و نهایی نشده است و اگر او جذب شود از طریق باشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

بیانی در پایان با اشاره به پیشنهاداتی که برای محمدجواد محمدی گفت: او بازیکن خوب تیم ماست و چند پیشنهاد برای او به باشگاه رسیده ولی ما با جدایی‌اش مخالفیم و خودش هم دوست دارد در هوادار به بازی ادامه دهد.

برچسب‌ها