کد خبر 158161
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

نماینده‌ی کار‌فرمایی در شورای عالی کار در گفتگو با حیات تاکید کرد؛

رشد اقتصاد کشور، تنها راه‌حل مشکلات معیشتی کارگران است/ لزوم افزایش حقوق کارگران با در‌نظر گرفتن تورم

رشد اقتصاد کشور، تنها راه‌حل مشکلات معیشتی کارگران است/ لزوم افزایش حقوق کارگران با در‌نظر گرفتن تورم

نماینده ی کار‌فرمایی در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی، تنها راه‌حل مشکلات معیشتی کارگران است، گفت: اضافه کردن حقوق کارگران بدون در نظر گرفتن تورم در کشور بی‌فایده است و ایجاد شرایط ویژه برای قدرت خرید کارگران ، می تواند بخشی از مشکلات معیشتی آنها را برطرف کند.

«حمید رضا سیفی»، نماینده ی کار‌فرمایی در شورای عالی کار، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «حیات»؛ در پاسخ به این سوال که با توجه به تورم 50 درصدی کشور، این شورا برای تصمیم‌گیری در تعیین دستمزد کارگران آیا بنا را بر پایه تورم در نظر خواهد گرفت، گفت: با توجه به افزایش و رشد تورم در کشور هر میزان که به حقوق کارگران اضافه شود، باری از روی دوش این قشر آسیب‌پذیر برداشته نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اضافه حقوق در سال‌جاری و اثر‌پذیر نبودن آن در زندگی و معیشت کارگران، تصریح کرد: اضافه کردن حقوق کارگران بدون در‌نظر گرفتن تورم در کشور بی‌فایده به نظر می‌رسد و این ایجاد شرایط لازم و کافی برای قدرت خرید است که راهگشای رفع بخشی از مشکلات معیشتی کارگران در کشور خواهد بود.

نماینده ی کار فرمایی در شورای عالی کار در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه، ایجاد تورم در هر کشوری متوجه سیستم اقتصادی آن کشور است و فرهنگ کار و به تبع آن کاهش تورم به مردم نیز مرتبط است گفت: کنترل تورم در تمامی کشورها متوجه دولت، مجلس و همچنین مردم است که این مهم ایجاد شرایط لازم برای فرهنگسازی و سواد کافی از سوی مسیولین امر برای فراهم کردن فرهنگ‌سازی میان مردم و قشر کارگری است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هر کشوری که تولید ثروت کند، همزمان با آن اقتصاد فعال و پویایی نیز خواهد داشت عنوان کرد: در این رشد ثروت  همانطور که دولت، مجلس نقش‌آفرین هستند، مردم نیز با کسب آگاهی لازم باید در تولید ثروت و کاهش رکود پیش گام باشند.

برچسب‌ها