کد خبر 158039
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

قاضی‌زاده هاشمی در مراسم آغاز ساخت مجتمع چند منظوره آل یاسین خبر داد؛

ساخت 5 بیمارستان و 50 هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد شهید

ساخت 5 بیمارستان و 50 هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در رباط کریم پروژه 800 واحد مسکونی را کلنگ زدیم و در حال حاضر در سراسر کشور پروژه ساخت 5 بیمارستان و 50 هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم آغاز ساخت مجتمع چند منظوره آل یاسین که عصر امروز 24 دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: در امر رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران همه مسئول هستند و اگر این موضوع را به درستی درک کنیم، نباید مشکلی برای این خانواده‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: در تهران 43‌ درصد خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مستاجر بوده و‌ بیش از 600 پدر و مادر دارای 2 شهید به بالا، مستاجر هستند.

معاون رئیس جمهور گفت: در این زمینه همه دستگاه‌ها کم‌کاری کرده‌اند. در سال‌های قبل و از سال گذشته که به‌ بنیاد آمدم، پیگیری کرده و تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کردیم تا سهمی از پروژه‌ها به ایثارگران اختصاص پیدا کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: باید هر چه در بنیاد داریم تبدیل به خدمت شود که ایثارگر بتواند از آن استفاده کند؛ عمده دارایی‌های ما املاک است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: از خام‌فروشی و هزینه‌کرد‌ها دست برداشتیم و به سمت ساخت مراکزی رفتیم که مورد استفاده ایثارگران قرار گیرد.

وی ادامه داد: آسایشگاهی برای خواهران جانباز نخاعی نداشتیم و امروز این مرکز آسایشگاهی ساخته شده است؛ همچنین موسسات ایثار را در سراسر کشور داریم که مورد استفاده ایثارگران قرار می‌گیرد و در عمده استان ها نیمه کاره مانده بود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در 17 ماه گذشته در 28 مرکز استان مراکز ایثار را داریم که به همت دوستان اقتصادی کوثر به بهره‌برداری رسید. بخشی از دارایی‌های متعلق به خانواده شهدا در دوره‌های متفاوت به تاراج رفته بود که هنوز پرونده آن‌ها باز است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد: به کمک همه نیاز داریم. در رباط کریم پروژه 800 واحدی را کلنگ زدیم و در حال حاضر در سراسر کشور پروژه ساخت 5 بیمارستان و 50 هزار واحد مسکونی را داریم.

برچسب‌ها