کد خبر 158038
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

افزایش هزینه سفر به عتبات/ هزینه سفر به عتبات چقدر می‌شود؟

افزایش هزینه سفر به عتبات/ هزینه سفر به عتبات چقدر می‌شود؟

با توجه به هم‌زمانی ماه رجب هزینه سفر به عتبات در بهمن ماه 10درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ ماه رجب شرافت زیادی دارد و در فضیلت آن روایات بسیاری وارد شده است، علاوه بر اعمال ارزشمندی که برای این ماه ذکر شده، می‌توان به یکی از زیباترین و شاخص‌ترین اعمال عبادی که در متون و منابع روایی برای این ماه ذکر شده است اشاره کرد، زیارت ارزشمند امام حسین (ع) دراین ماه از جمله با ارزش ترین اعمالی است که به آن سفارش شده است.

از امام صادق (ع) در خصوص اعمال عبادی این ماه نقل شده  که  قرمودند: هر کس در روز اول رجب امام حسین (ع) را زیارت کند حتما آمرزیده می‌گردد.

همین فضیلت ها باعث می شود تعداد زائران در ماه رجب افزایش پیدا کنند، با توجه به مناسبتی بودن سفر عتبات در دور جدید اعزام‌ها، هزینه سفر به عتبات حدود 10 درصد افزایش یافته است، به طوری که سفر هوایی عتبات که در ماه‌های اخیر 10 میلیون و 500 تا 12 میلیون و 300 هزار تومان بود، به 11 میلیون و 450 تا 13 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

همچنین سفر زمینی عتبات از 6 میلیون و 500 تا هفت میلیون و 500 هزار تومان در بهمن‌ماه است که این مبلغ تا پایان ماه جاری 20 درصد ارزان‌تر و حدود 6 میلیون تومان است.

تفاوت هزینه سفرهای زیارتی به عتبات در اسکان زائران است و متفاوت بودن هتل‌ها موجب تغییر هزینه این سفر معنوی می‌شود. در حالی که با توجه به فعالیت آشپزخانه مرکزی، غذای زائران به صورت هماهنگ طبخ و توزیع می‌شود.

 گفتنی است ثبت‌نام سفر عتبات در ماه رجب آغاز شده است،متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شوند.

برچسب‌ها