کد خبر 157997
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

دبیر انجمن خودرو سازان در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

ورود خودرو به بورس کالا، عامل افزایش کیفیت خودرو

ورود خودرو به بورس کالا، عامل افزایش کیفیت خودرو

با ورود خودرو به بورس در گذر زمان می‌توانیم شاهد مناسب‌تر شدن قیمت در بازار مصرف خودرو و همچنین بهتر شدن اوضاع اقتصادی خودرو سازان و به تبع آن با کیفیت شدن قطعات خودرو در بازار مصرف و عرضه بود.

به گزارش خبرنگار حیات؛ پس از فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز، خرید خودرو از بورس کالا با هدف کنترل و کاهش قیمت ها در مرداد ماه 1401 امکان‌پذیر شده است.

این کار با هدف تشکیل بازاری شفاف و رقابتی برای فروش خودرو به قیمت منصفانه انجام شده است. ثبت سفارش برای خودروها در بورس کالا به‌صورت رقابتی بوده و مشتریان با در نظر گرفتن قیمت پایه اعلام شده هر خودرو، باید یک روز قبل از عرضه، مبلغ مورد نظر خود را جهت شرکت در رقابت خرید، از طریق سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزارها به بورس کالا ارسال کنند.

در همین خصوص «نعمت بخش»، دبیر انجمن خودرو‌سازان در گفتگو با خبرنگار حیات، با تاکید بر اینکه با توجه به زمان کوتاه سپری شده از ورود خودرو به بورس کالا، زود است که بتوان در این حوزه اظهار نظر کرد، گفت: با ورود خودرو به بورس در گذر زمان می‌توانیم شاهد مناسب‌تر شدن قیمت در بازار مصرف خودرو و همچنین بهتر شدن اوضاع اقتصادی خودرو سازان و به تبع آن با کیفیت شدن قطعات خودرو در بازار مصرف و عرضه بود.

وی ادامه داد: دولت همزمان با ورود خودرو به بازار بورس دارای منابع مالی بیشتر از طریق دریافت مالیات از سود شرکت های خودرو ساز در پایان هر سال مالی خواهد بود.

برچسب‌ها