کد خبر 157824
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

شرایط خاص استقلال در بازی با تراکتور/ شام آخر ساپینتو؟!

شرایط خاص استقلال در بازی با تراکتور/ شام آخر ساپینتو؟!

با وجود حمایت‌های لفظی مدیران استقلال از سرمربی پرتغالی، به نظر می‌رسد بازی امروز مقابل تراکتور در جام حذفی آخرین فرصت او روی نیمکت آبی‌ها باشد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال استقلال باید در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از ساعت 15 امروز در ورزشگاه آزادی تهران از تراکتور تبریز میزبانی کند. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که چندی پیش دو تیم در جریان هفته پانزدهم لیگ برتر در تبریز با هم دیدار کردند و آن بازی را تراکتور با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و این نتیجه تبعات سنگینی برای استقلالی‌ها داشت که همچنان درگیر آن هستند.

روز سخت ساپینتو در تبریز

استقلال بعد از جام جهانی از لحاظ فنی با افت محسوسی روبرو شده که هم در سبک بازی تیم و هم در نتایج خودش را نشان داده است و کار به جایی رسیده که نیم فصل را در فاصله 4 امتیازی با پرسپولیس در صدر جدول به پایان رساندند. شاید از هر لحاظ که بخواهیم حساب کنیم استقلال وضعیت حاد و بغرنجی نداشته باشد که حالا بخواهند برایش دنبال علاج قطعی بگردند ولی سایه نتایج فصل گذشته این تیم مشخصاً ساپینتو و بازیکنان را تحت فشار می‌گذارد و از سوی دیگر عملکرد موفق رقیب سنتی این ضف را پررنگ‌تر می‌کند. در این میان راه افتادن جریاناتی در مجموعه آبی‌ها که از ابتدا هم تمایل و روی خوشی نسبت به ساپینتو نداشت فعال شده تا عرصه را بر سرمربی پرتغالی تنگ کنند و برای برکناری یا استعفای ساپینتو به مجموعه فشار بیاورند. نشست فوری هیات مدیره استقلال بعد از باخت به تراکتور فارغ از خروجی آن یک پیام داشت و آنهم جایگاه متزلزل ساپینتو در تبریز است. هرچند مدیران استقلال اعلام کردند از سرمربی پرتغالی حمایت می‌کنند ولی اگر امروز استقلال مقابل تراکتور نتیجه لازم را کسب نکند و از جام حذفی وداع زودهنگامی داشته باشد بعید است ادبیات مشابهی را از مسئولان باشگاه شاهد باشیم و چه بسا استقلال نیم فصل دوم را با سرمربی دیگری آغاز کند.

 

مذاکره مخفیانه با گزینه‌های داخلی

یکی از مواردی که باعث می‌شود به حمایت لفظی مدیران استقلال از ساپینتو اعتنای چندانی نکنیم، اخباری است که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و آنهم مذاکرات ابتدایی و بی سروصدا با چند گزینه ایرانی برای جانشینی ساپینتو است. اگرچه مدیران باشگاه خیلی تلاش کردند صدایی از این مذاکرات به بیرون درز نکند ولی در دنیای امروز مخفی نگه داشتن چنین مواردی تقریباً غیر ممکن است. اگرچه جمع بندی خاصی در مورد این مذاکرات تا این لحظه حاصل نشده و گزینه قطعی برای جانشینی ساپینتو هنوز وجود ندارد ولی خب نیمکت استقلال به قدری جذابیت دارد که افراد زیادی حاضر باشند برایش سر و دست بشکنند و قطعاً کار سختی برای پیدا کردن یک مربی ایرانی برای نیمکت تیم در اسرع وقت وجود ندارد. در کنار مربیان شاغل در ایران، هفته گذشته فتح الله‌زاده برنامه سفر به امارات را در پیش داشت که حواشی زیادی به همراه داشت و دلیل اصلی آن برخلاف آنچه که عنوان شد، مذاکره با یکی از گزینه‌های جدی جانشینی ساپینتو به نظر می‌رسید و این موضوع جنجال زیادی بپا کرد و باعث شد چه این خبر صحت داشته باشد و چه نه، فتح الله زاده عطای آن را به لقایش ببخشد و برای پرهیز از دردسرهای احتمالی از این سفر منصرف شود ولی به هرجهت برای مذاکره با یک گزینه در مراحل ابتدایی نیازی به مذاکره رو در رو نیست و می‌توان از راه‌های ارتباطی مختلف مراحل ابتدایی مذاکرات را جلو برد و بی سرو صداتر عمل کرد.

 

بازیکنان در مظان اتهام

سوای بعد فنی وضعیت استقلال، فرضیه‌ای که این روزها به طور جدی مطرح شده و پایش را به تمرینات این تیم هم باز کرد، شائبه کم‌کاری برخی بازیکنان در لباس این تیم است. به هر جهت افت فنی محسوس تیم و عملکرد برخی بازیکنان همانطور که در تاریخ این باشگاه سابقه‌اش نشان داده شده است، حرف و حدیث‌هایی را به وجود می‌آورد و در حال حاضر هم چنین مواردی به طور جدی مطرح شده و حتی در مصاحبه برخی پیشکسوتان باشگاه هم دیده می‌شود.

اینکه ساپینتو اخلاق تندی دارد و ممکن است برخی بازیکنان با او به اصطلاح "حال نکنند" در بی‌رقبتی آنها برای تیم هم ممکن است بی تاثیر نباشد و چنین مواردی پیش از این در خصوص محمود فکری هم مطرح شده بود. در هر صورت بازی امروز استقلال مقابل تراکتور یک فرصت ویژه است تا علاوه بر ساپینتو، برخی بازیکنان استقلال که بیشتر از همیشه زیر ذره بین هستند هم خودشان و توانایی‌هایشان را بار دیگر به اثبات رسانده تا این حرف و حدیث‌ها و شایعات که مطرح شدنش به روح ورزش فوتبال ضربه می‌زند هم رنگ ببازد و تیر آنها که با دامن زدن به چنین مواردی سعی در به حاشیه راندن نتایج فوتبال دارند به سنگ بخورد.

 

عاقبت استقلال با ساپینتو؟ چند ساعت صبر کنید

تا چند ساعت دیگر علاوه بر مشخص شدن نتیجه بازی استقلال - تراکتور و سرنوشت صعود این تیم به جمع 16 تیم برتر مسابقات جام حذفی، تکلیف خیلی از مسائل هم در این تیم روشن خواهد شد. برتری استقلال در بازی و به هر شکل صعود این تیم به دور بالاتر احتمالاً مدیران باشگاه را مجبور می‌کند مطابق وعده خودشان ولو علیرغم میل‌ باطنی‌شان باشد از ساپینتو حمایت کرده و پروژه برکناری او به تعویق بیافتد ولی رقم خوردن هر نتیجه‌ای که به حذف استقلال از مسابقات منجر شود اوضاع را پیچیده خواهد کرد و احتمالاً در این صورت باید منتظر هفته پر خبر و پر اتفاقی در باشگاه استقلال باشیم. چند ساعت دیگر همه چیز در این خصوص مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها