کد خبر 157642
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷

پذیرش بورسی خودروهای وارداتی

پذیرش بورسی خودروهای وارداتی

21 هزار و 140 دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا، پذیرش شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ 21 هزار و 140 دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا، پذیرش شد. خودروهای مورد پذیرش در بورس شامل 19 هزار دستگاه چانگان و دو هزار و 140 خودروی متعلق به شرکت کیا در 9 مدل است. نخستین فروش خودروی خارجی قبل از پایان دی ماه صورت می‌گیرد. قرار است تا خرداد ماه سال آینده 200 هزار خودروی خارجی در بورس کالا پیش‌فروش شود.

 

پس از گذشت حدود پنج سال از ممنوعیت واردات خودرو، حالا با پیش‌فروش خودروهای خارجی در بورس، ورود خارجی‌ها عملا کلید خورد. روز گذشته بورس کالای ایران از پذیرش 21هزار و 140 دستگاه خودروی وارداتی چانگان و کیا خبر داد. البته تاکنون تنها 22دستگاه خودرو وارد کشور شده‌اند و احتمالا پذیرش صورت‌گرفته برای پیش‌فروش خودروهایی است که در آینده قرار است وارد کشور شوند.

 

این‌طور که بورس کالا اعلام کرده، 19هزار خودروی سواری چانگان متعلق به کشور چین راهی بورس کالا خواهند شد. گروه خودروسازی سایپا واردکننده این خودروها خواهد بود. مابقی خودروهای وارداتی که راهی تالار شیشه‌ای بورس خواهند شد نیز متعلق به برند کیا هستند. 500 دستگاه کیا سراتو، 500 دستگاه کیا اسپورتج، 500 دستگاه خودروی کیا K5، 200 دستگاه کیا سید، 100 دستگاه کیا پیکانتو، 100 دستگاه کیا پگاس، 100 دستگاه کیا ریو، 70 دستگاه کیا سونت و 70 دستگاه کیا سلتوس خودروهای برند کیا هستند که به بورس کالا خواهند رفت. بنابراین در مجموع دوهزار و 140 دستگاه خودرو از این برند در بورس کالا پذیرش شده‌اند.

 

بر این اساس شواهد حاضر حاکی از آن است که بعد از مدت‌ها ممنوعیت بالاخره فروش خودروهای خارجی آغاز می‌شود. امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، نیز روز یکشنبه اعلام کرد حدود 40هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است و اولین فروش خودروهای خارجی تا پایان دی‌ماه انجام خواهد شد. بنابراین باید منتظر بود طی 10 روز آینده اولین فروش خودروهای خارجی در بورس کالا انجام شود. قالیباف همچنین تاکید کرده است تمام مجوزهای لازم برای فروش و شماره‌گذاری خودروهای خارجی انجام شده است و اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره‌گذاری و فروش خودرو وجود ندارد

برچسب‌ها