کد خبر 157612
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران برگزار شد

نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران برگزار شد

دویست و سومین نشست فوق‌العاده شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران در سالن جلسات شهید رسول زاده برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، در خصوص بند (ک) تبصره 9 قانون بودجه سال 1401 کل کشور گفت: از جمله قوانینی که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان از آن استفاده کرد، همین بند قانون بودجه سال 1401 کل کشور است که می‌شود گفت جدی‌ترین و قابل اجراترین قاعده و مقرراتی است که می‌توان روی آن حساب کرد.

حجت‌الاسلام کاویانی راد ادامه داد: با پیگیرهای صورت گرفته بر اساس این بند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها باید در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد: امیدواریم با توجه به تأخیر اجرای این مصوبه در سال جاری با تصویب آن در بودجه سال 1402 شاهد تحول جدی و حرکت همه دستگاه‌ها برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باشیم.

رضا رحیمی‌نسب، دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت توجه و رسیدگی به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در این جلسه که به صورت فوق‌العاده و با تقاضای دبیرخانه برگزار شد در خصوص بند (ک) تبصره 9 قانون بودجه سال 1401 کل کشور بحث و بررسی انجام شد.

رحیمی نسب با بیان اینکه یک درصد کل اعتبارات دستگاه‌ها جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ساماندهی امور ایثارگران در بودجه سال جاری پیش بینی شده، تصریح کرد: این مسئله تاکنون روالی را طی کرده بود که متأسفانه منتج به نتیجه نشده بود و ضرورت داشت که مشاوران وزرا در امور ایثارگران این موضوع را بررسی و پیگیری کنند و به عنوان دبیر کارگروهی که برای تخصیص این اعتبار در دستگاه‌ها تشکیل شده فعالیت کنند.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران ادامه داد: برنامه‌های پیش بینی شده در این خصوص به مشاوران وزرا ابلاغ شده و امیدواریم طی این چند ماه باقیمانده از سال بتوانیم از این یک درصد به نحو احسن در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

مشاورین وزرا در امور ایثارگران نیز در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را برای رسیدگی به امور ایثارگران مطرح کردند.

برچسب‌ها