کد خبر 157606
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

سردار هادیانفر:

برخی قوانین نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد

برخی قوانین نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به عوامل موثر در بروز تصادفات،گفت: برخی قوانین نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور فراجا در همایش بانوان فرهنگیار کشور اظهار داشت: کشور ما بیش از 85 میلیون جمعیت، 38 میلیون وسیله نقلیه و 51 میلیون دارنده گواهینامه رانندگی داریم.

وی افزود: رانندگان در 297 هزار کیلومتر راه‌های کشور در 440 شهر رانندگی می‌کنند و اگر انضباط حاکم نباشد و پلیس به عنوان ضابط حضور نداشته باشند هر روز شاهد تصادفات خواهیم بود.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه امروز و شاخص‌های توسعه یافتگی انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات است، گفت: زمانی اعلام می‌شد که سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در تصادفات نقش دارد ولی من معتقدم که پنج عامل مدیریت، دولتمردان، سیاستگذاران، راه، وسیله نقلیه و انسان نقش دارد.

هادیانفر با اشاره به اینکه برخی از قوانین کشور نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد، گفت: قوانین مربوط به رانندگی از جمله این موضوعات است چراکه 11 تا 19 درصد بودجه کشور مصروف بر هزینه تصادفات می‌شود.

وی بیان داشت: سالانه 17 هزار نفر در کشور به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و بیمه‌ها هم در طی یک سال 27 هزار میلیارد خسارت به دلیل تصادفات پرداخت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به ضرورت بهبود کیفیت خودروهای داخلی گفت: بسیاری از رانندگان در عراق گواهینامه رانندگی ندارند ولی علی‌رغم این مسأله به دلیل کیفیت بهتر خودروها، آمار کشته تصادفات آنها کمتر است.

وی به نقش زنان در بهبود فرهنگ ترافیک اشاره کرد و بیان داشت: 85 میلیون کاربر ترافیک شامل راننده، سرنشین و عابر پیاده داریم و نقش فرهنگیاران ترافیک در بهبود وضعیت ترافیکی انکار ناپذیر است.

برچسب‌ها