کد خبر 157464
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

کاظم محمودی در گفتگو با "حیات":

تراکتور می‌تواند در جام حذفی هم استقلال را شکست دهد/ برای تیم ملی سرمربی ایرانی بیاورید و حمایتش کنید

تراکتور می‌تواند در جام حذفی هم استقلال را شکست دهد/ برای تیم ملی سرمربی ایرانی بیاورید و حمایتش کنید

پیشکسوت فوتبال در خصوص تقابل استقلال و تراکتور و وضعیت تیم ملی فوتبال و انتخاب سرمربی جدید صحبت کرد.

کاظم محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در خصوص تقابل استقلال و تراکتور در لیگ برتر اظهار داشت: در این بازی تراکتور خیلی خوب بازی کرد و با تفکرات هجومی خمس توانست خط هافبک استقلال را از کار بیاندازد و قدرت طراحی حمله را از این تیم بگیرد و واقعاً استقلال در این بازی حرف خاصی برای گفتن نداشت و تراکتور کاملاً مستحق این برتری بود و حتی می‌توانست گل‌های بیشتری هم به ثمر برساند. تراکتور از زمانی که آقای خمس آمده رو به بازی هجومی و پرس از جلو آورده و این سبک بازی با سبک آقای بردیف که بازی مستقیم انجام می‌داد متفاوت است و چند هفته هم طول کشید تا تفکراتش در تیم جا بیافتد ولی در نهایت در این بازی تراکتور ثمره‌اش را دید و مزد برتری خودش را در زمین گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر استقلال این روزها حال و روز خوبی ندارد و درگیر حواشی و مشکلات درونی خودش شده است و این موضوع روی این تیم و عملکردش تاثیر منفی گذاشته است و این شکست هم باعث شد وضعیت در مجموعه آن ها بدتر شود. در حال حاضر دو تیم جام حذفی را در پیش دارند و نتیجه این دیدار باعث شده روحیه تراکتور مضاعف شود و در سمت مقابل روحیه استقلالی‌ها تضعیف شده و با شرایط متفاوتی به مصاف هم می‌روند و احتمال برتری تراکتور را خیلی بیشتر می‌دانم. هرچند این بازی برای استقلال حکم مرگ و زندگی را دارد و از همین رو برای بردن همه کار می‌کنند و این را هم بدانید بازی‌های جام حذفی بازی لحظه‌هاست و غیر قابل پیش بینی است و ممکن است هر اتفاقی در آن بیافتد ولی از لحاظ منطقی شانس برتری تراکتور بیشتر است.

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت استقلال هم توضیح داد: الان من نمی‌گویم ساپینتو در استقلال عالی بوده و عیب و نقصی نداشته است ولی خب عملکرد تیم بد نبوده و این بازی تازه دومین باخت آنها بوده است. به هر جهت استقلال فصل قبل با فرهاد مجیدی نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته است و بدون باخت قهرمان شده و این در تاریخ فوتبال ایران بی نظیر بوده است و مشخص بود بعد از چنین عملکردی هرکسی حتی فرگوسن هم به استقلال بیاید تحت فشار نتایج فصل قبل قرار می‌گیرد و الان هم مشکل ساپینتو همین است که انتظار هواداران استقلال بالا رفته است. به نظرم نباید به ساپینتو فشار آورد و اگر آرامش در مجموعه حکم‌فرما شود شانس نتیجه گرفتن تیم بیشتر است.

محمودی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های مسئولین در فوتبال و حمایت از تیم‌های پرطرفدار گفت: یک مشکل بزرگ تیم‌های پرطرفدار این است که حمایتی از آنها نمی‌شود. تیم‌هایی مثل تراکتور، استقلال، پرسپولیس، صنعت نفت و... که طرفداران زیادی دارند اگر برنده شوند تعداد زیادی از مردم خوشحال می‌شوند و نشاط اجتماعی ایجاد خواهد شد ولی خب حمایت کافی از این تیم‌های صورت نمی‌گیرد. مثلاً در تراکتور آقای زنوزی آمده این همه هزینه کرده و هم کارهای زیرساختی انجام داده و هم به تیم رسیده است ولی هیچ حمایتی از سوی مسئولین ورزشی و استانی از مجموعه صورت نمی‌گیرد و ایشان دست تنها هستند. بخش خصوصی در این شرایط یا وارد نمی‌شود یا ورود هم بکند بعد چند سال دلزده خواهد شد. یا استقلال و پرسپولیس و... که دولتی هستند هم به همین ترتیب. باید مشکل حق پخش و کپی رایت و اسپانسر آنها حل شود و دولت به آنها زمین و وام های کم بهره بدهد تا ورزشگاه بسازند و کارهای زیرساختی انجام دهند ولی موارد این چنینی انجام نمی‌شود و این تیم‌ها همیشه درگیر مشکلات و مسائل داخلی هستند و این به آنها ضربه می‌زند.

وی در پایان در مورد وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی هم خاطرنشان کرد: ما یک اشتباه بزرگ قبل از جام جهانی انجام دادیم و آقای اسکوچیچ که زحمت کشیده و تیم را به جام جهانی برده را برکنار کردیم و آقای کی‌روش را آوردیم و تیم را به این شکل به هم ریختیم. آقای کی‌روش نمی‌گویم مربی ضعیفی است ولی به هر حال سه جام جهانی در تیم ملی بوده و نتیجه نگرفته است و چه بسا با مربی داخلی همین نتایج کسب می‌شد. به نظرم ما الان هم اگر مربی ایرانی استخدام می‌کنیم به او فرصت دهیم و حمایت کنیم. مربیان ایرانی خوبی مثل آقای قلعه‌نویی و چند نفر دیگر داریم که می‌توانند در این مقطع به تیم ملی کمک کنند.

برچسب‌ها