کد خبر 157300
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

هل و 5 کد سلامتی درباره آن

هل و 5 کد سلامتی درباره آن

ترکیبات موجود در هل ممکن است به مبارزه با سلول های سرطانی کمک کنند. مطالعات روی موش‌ های آزمایشگاهی نشان داده است که پودر هل می‌ تواند فعالیت آنزیم ‌های خاصی را که به مبارزه با سرطان کمک می‌ کنند، افزایش دهد.

به گزارش گروه سلامت حیات؛ ترکیبات موجود در هل ممکن است به مبارزه با سلول های سرطانی کمک کنند. مطالعات روی موش‌ های آزمایشگاهی نشان داده است که پودر هل می‌ تواند فعالیت آنزیم ‌های خاصی را که به مبارزه با سرطان کمک می‌ کنند، افزایش دهد. 

 

هل ادویه ای با طعمی تند و کمی شیرین است که برخی افراد آن را با نعناع مقایسه می کنند. گفتنی است که این ادویه از دانه چندین گیاه در خانواده زنجبیلیان به دست می آید. با وجود آن که منشا اولیه آن هند است، امروزه در سراسر جهان در دسترس عموم قرار دارد و در دستور العمل های غذایی مختلف استفاده می شود.

 

طبق مطالعات معتبر انجام شده، دانه، روغن و عصاره هل دارای خواص دارویی چشمگیر است و همین موضوع سبب شده تا قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار بگیرد. تمامی نکاتی که در ادامه توضیح داده می شوند، از طریق کتابخانه دیجیتال ساینس دایرکت و مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترس هستند:

- خواص آنتی اکسیدانی و دیورتیک آن می توانند فشار خون را کاهش دهند

هل ممکن است برای افرادی که فشار خون بالا دارند مفید باشد. در یک مطالعه، محققان روزانه سه گرم پودر هل را به 20 بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا دادند. پس از 12 هفته، سطح فشار خون به طور قابل توجهی به محدوده طبیعی بازگشته بود.

 

نتایج امیدوار کننده این مطالعه می تواند مربوط به سطوح بالای آنتی اکسیدان ها در هل باشد. در واقع، پروفایل آنتی اکسیدانی شرکت کنندگان تا پایان مطالعه 90 درصد افزایش یافته بود. طی پژوهش های علمی مشخص شده که آنتی اکسیدان ها با کاهش فشار خون مرتبط هستند.

 

محققان همچنین گمان می‌ کنند که این ادویه به دلیل اثر ادرار آوری که دارد هم فشار خون را کاهش می‌ دهد. به این معنی که می‌ تواند دفع ادرار را برای از بین بردن آبی که در بدن تجمع می‌ یابد؛ به عنوان مثال اطراف قلب، افزایش دهد.

 

در مجموع عصاره هل باعث افزایش ادرار و کاهش فشار خون در موش‌ های آزمایشگاهی شده است.

برچسب‌ها