کد خبر 157227
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

بررسی نیم فصل نخست لیگ برتر در گفتگو با "حیات"؛

جلالی: مربیان می‌گویند فوتبال هجومی دوست داریم ولی دفاعی بازی می‌کنند/ عمری‌های زیادی داریم که منتظر اعتماد مربیان هستند/ امیدی به استقلال نیست

جلالی: مربیان می‌گویند فوتبال هجومی دوست داریم ولی دفاعی بازی می‌کنند/ عمری‌های زیادی داریم که منتظر اعتماد مربیان هستند/ امیدی به استقلال نیست

کارشناس فوتبال در مورد مسابقات نیم فصل اول لیگ برتر و کیفیت تیم‌های حاضر در مسابقات و شانس‌های قهرمانی صحبت کرد.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص پایان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال و کیفیت مسابقات اظهار داشت: کیفیت بازی‌ها به نظرم مطلوب نبود و چند دلیل برای آن می‌توان آورد که یکی از آنها طولانی شدن نیم فصل و تعطیلی بود که به خاطر جام جهانی رخ داد. با این وجود برخی تیم‌ها از تعطیلات استفاده کرده و کیفیت خودشان را بالا بردند و بعد از تعطیلات برخی تیم‌ها کیفیت بهتری به نمایش گذاشتند. در کل بازی‌های امسال به سمت دفاعی شدن و محتاطانه عمل کردن رفته است.

وی در مورد دلیل روی آوردن تیم‌ها به بازی دفاعی عنوان کرد: مربیان در مصاحبه‌هایشان مدام می‌گویند ما به فوتبال هجومی علاقه داریم ولی در عمل چیزی که نشان می‌دهند یک بازی بسته و محتاطانه و دفاعی است. دلیل آن این است که به خاطر شرایط لیگ و جدول تیم‌هایی که توانایی پایین‌تری دارند برای نتیجه گرفتن رو به چنین سبک بازی می‌آوردند و به دلیل اینکه فقط دو سه تیم مدعی در بالای جدول داریم سایر تیم‌ها به ناچار به این سمت می‌روند و این به کیفیت مسابقات لطمه می‌زند و می‌بینید آمار گل زده در اکثر هفته‌ها به شدت پایین بوده است.

کارشناس فوتبال در مورد شانس‌های قهرمانی لیگ هم گفت: به نظرم فقط سه تیم هستند که توانایی و پتانسیل قهرمان شدن دارند که همان سه تیم سنتی سرخابی‌ها و سپاهان هستند و پشت سر اینها چند تیم دیگر مثل گل گهر، فولاد خوزستان، تراکتور و مس رفسنجان هستند که برای رتبه‌های چهارم تا هفتم می‌جنگند و حساب این دو دسته از تیم‌ها از سایرین جداست. در نیمه دوم جدول هم تیم‌هایی هستند که خوب بازی می‌کنند ولی در نتیجه گیری موفق نبودند، آلومینیوم، هوادار، نساجی، پیکان و ذوب آهن هستند و چهار تیم دیگر یعنی صنعت نفت، مسجد سلیمان، ملوان و مس کرمان باید برای ماندن و فرار از منطقه سقوط بجنگند.

جلالی در مورد وضعیت پرسپولیس و اینکه در نبود مهاجم در هفته‌های اخیر توانستند با تاکتیک تیمی ضعف خود را پوشش دهند هم خاطرنشان کرد: این یک پیام ویژه برای کل لیگ برتر و مربیان دارد که به جای رفتن سراغ بازیکنان مطرح خارجی و گران قیمت جوانانی در فوتبال ایران هستند که نیاز به اعتماد دارند و در صورت اعتماد به آنها ضرر نخواهند کرد و پشیمان نمی‌شوند. یک محمد عمری در فوتبال دیده‌ایم ولی محمد عمری‌های زیادی هستند که منتظر یک فرصت و یک اعتماد هستند و مربیان با شجاعت به خرج دادن می‌توانند سراغ آنها بروند و نتیجه‌اش را ببیند.

وی در رابطه با نتایج اخیر استقلال و مطرح شدن بحث برکناری ساپینتو هم توضیح داد: من با توجه به عملکرد فنی که از استقلال می‌بینم آینده روشنی برای این تیم در نبرد قهرمانی متصور نیستم. این  فقط مختص چند هفته اخیر نیست و از قبل هم چنین شرایطی در این تیم حاکم بود و اگرچه بعضاً نتیجه هم می‌گرفت ولی از لحاظ فنی مشکلات زیادی در این تیم وجود دارد. من نمی‌دانم مشکل از ساپینتو هست یا نه و اینکه آیا با تغییر او مشکلات برطرف خواهد شد یا نه و در این مورد نظری نمی‌دهم چون از شرایط داخلی تیم خبر ندارم. ممکن است ساپینتو کارش را درست انجام بدهد ولی عوامل دیگری درون تیم مانع موفقیت شوند. به هر حال چیزی که از بیرون می‌بینم این است که وضعیت استقلال خوب نیست و با این روند امیدی به قهرمانی آنها نخواهد بود.

 

برچسب‌ها