کد خبر 157210
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

پیش بینی داغ از آینده قیمت دلار

پیش بینی داغ از آینده قیمت دلار

قیمت دلار همچنان در کانال 39 هزار تومان است. برخی معتقدند ریزش قیمت دلار مقطعی است و مجددا بالا می‌رود اما برخی دیگر معتقدند جهش قیمت دلار مقطعی بود و بازار باز هم می‌ریزد. کارشناسان در این باره چه می‌گویند؟

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛  قیمت دلار همچنان در کانال 39 هزار تومان است. برخی معتقدند ریزش قیمت دلار مقطعی است و مجددا بالا می‌رود اما برخی دیگر معتقدند جهش قیمت دلار مقطعی بود و بازار باز هم می‌ریزد. کارشناسان در این باره چه می‌گویند؟

 

اگرچه قیمت دلار تا 43 هزار تومان هم بالا رفت اما تغییر ناگهانی رئیس کل بانک مرکزی، سرآغاز کاهش قیمت دلار بود. قیمت دلار طی چند روز با ریزش‌های متوالی وارد کانال 39 هزار تومان شد و همچنان در همین محدوده در نوسان است.

 

برخی معتقدند دلار در حال کف‌سازی در محدوده 40 هزار تومان است اما برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند با برخی اقدامات و اصلاحات شاید بتوان به دوران دلار 32 هزار تومان هم برگشت. آنچه در دامه می‌آید دیدگاه برخی از کارشناسان این حوزه درباره آینده قیمت دلار است.

 

سیگنال‌هایی برای دلار 32 هزار تومانی

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی معتقد است آنچه باعث تغییر جهت دلار شد، سیاست‌های کلامی بانک مرکزی بوده واگرنه عملا نقدینگی بزرگی از جنس دلار نداریم که با تزریق آن بتوانیم به شکل واقعی بازار را مهار کنیم.

 

 

این کارشناس بازار می‌گوید: «اگر مردم برای فروش ترغیب شوند و به سیگنال‌های کلامی بازارساز اعتماد کنند و بفروشند، قیمت دلار تا قیمت 32 و 33 هزار تومان پایین می‌آید.»

 

دیبا با تاکید بر اینکه تفکر فعلی خرید دلار از سوی مردم مانند گذشته نیست، می‌گوید: «باید ببینیم در روزهای آینده عملکرد واقعی بانک مرکزی چگونه خواهد بود.»

برچسب‌ها