کد خبر 157204
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

تهران در صدر، خوزستان در قعر!

تهران در صدر، خوزستان در قعر!

در حالی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال به پایان رسید که حضور 2 تیم تهرانی در بین 4 تیم اول جدول و قرار گرفتن 2 تیم خوزستانی در رده آخر و ماقبل آخر قابل توجه است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در حالی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال به پایان رسید که حضور 2 تیم تهرانی در بین 4 تیم اول جدول و قرار گرفتن 2 تیم خوزستانی در رده آخر و ماقبل آخر قابل توجه است.

با برگزاری دیدار تراکتور و استقلال، پرونده نیم فصل لیگ برتر فوتبال بسته شد، رقابت هایی که 21 مرداد آغاز شد و جمعه با انجام آخرین مسابقه هفته پانزدهم به نیمه راه رسید. نیم فصل اول لیگ بیست و دوم در حالی با صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید که این مسابقات در 15 هفته گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بود که به آن پرداخته‌ایم.

 

 

بازگشت به عادت قهرمانی

مانند تمام فصل‌های اخیر، قرمزها نشان دادند که یک پای معادلات قهرمانی هستند و پس از اینکه سال گذشته در رقابت با استقلال، جام را پس از 5 قهرمانی متوالی به رقیب سنتی‌شان واگذار کردند، در لیگ بیست و دوم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند. آنها با بازگشت علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی و جذب بازیکنانی مانند سعید صادقی، مرتضی‌ پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر، خواب‌های زیادی برای لیگ بیست و دوم دیده بودند و امروز تا نیمه لیگ توانستند موفق باشند.

آنها نیم فصل را با 32 امتیاز که معادل 1/2 امتیاز در هر بازی هست با 9 برد، 5 مساوی و تنها یک باخت به عنوان صدرنشین به پایان رساندند تا مدعی شماره یک جام در لیگ بیست و دوم باشند

پرسپولیس در چهارمین فصل حضور یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم اگر چه با دو مساوی در شروع لیگ جاری، سایه‌ای از تیم همیشه مدعی بود اما در ادامه آنها با 4 برد متوالی به جمع مدعیان اضافه شدند. اگر چه در هفته هفتم با باخت به تراکتور ترمزشان کشیده شد اما در ادامه این تیم توانست خیلی زود از بحران جدا شود و با 5 برد و 3 مساوی در بازی‌های باقی مانده تا نیم فصل، با صدرنشینی آماده بازی‌های دور برگشت لیگ می‌شوند.

صدرنشینی سرخ‌پوشان در پایان نیم فصل در شرایطی است که این تیم به خصوص در خط حمله با حواشی زیادی همراه بود و جدایی یورگن لوکادیا که با 6 گل بهترین گلزن این تیم بود، اگر چه یک شوک به تیم یحیی گل‌محمدی وارد کرد اما در بازی‌های پایانی نیم فصل، بازیکنان جوانی مانند محمد عمری با درخشش‌شان اجازه ندادند تا جای خالی این مهاجم هلندی احساس شود.

برچسب‌ها