کد خبر 157069
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

ایمان عالمی در گفتگو با "حیات":

وقتش است فدراسیون فوتبال به مربیان ایرانی اعتماد کند/ امیدوارم اختلاف بین فتح الله زاده و ساپینتو به استقلال ضربه نزند

وقتش است فدراسیون فوتبال به مربیان ایرانی اعتماد کند/ امیدوارم اختلاف بین فتح الله زاده و ساپینتو به استقلال ضربه نزند

پیشکسوت و مربی فوتبال در خصوص وضعیت این روزهای تیم ملی و باشگاه استقلال صحبت های جالب توجهی مطرح کرد.

ایمان عالمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای تیم ملی و انتخاب سرمربی تیم که فدراسیون فوتبال این روزها درگیر آن است، اظهار داشت: ما در طول سال‌های اخیر سرمربی خارجی را بارها و بارها امتحان کردیم و نتیجه اش را دیدیم. ویلموتس، اسکوچیچ و کی‌روش در 10 سال گذشته روی نیمکت تیم ملی بودند و دستاورد قابل توجهی برای تیم ملی نداشتیم و نهایتش همان صعود به جام جهانی بود که خیلی دستاورد خاصی محسوب نمی‌شود. به نظرم با توجه به تجربیات گذشته و البته رویکرد خیلی از تیم‌های موفق این دوره از جام جهانی خصوصاً نماینده های آسیا مثل ژاپن و استرالیا و کره و تیم‌ مراکش که پدیده مسابقات بود با سرمربیان بومی نتایج بهتری کسب کردند و حالا وقتش است ما هم به این سمت برویم.

وی در مورد گزینه های مطرح شده برای نیمکت تیم ملی هم گفت: چند گزینه که این روزها نامشان شنیده می‌شود به نظر می‌رسد که گمانه زنی رسانه ای باشند و خود فدراسیون هنوز گزینه ای به صورت جدی مطرح نکرده است و برای همین اگر اسم هر گزینه ای را بیاوریم به نوعی به همین گمانه زنی ها دامن زدیم و بهتر است صبر کنیم تا گزینه قطعی مشخص شود و بهتر بتوانیم رویش اظهار نظر کنیم. در بین این افراد نام امیر قلعه‌نویی مطرح شده است که سابقه همکاری با ایشان را داشتیم و بخواهم در مورد ایشان صحبت کنم خب هم تجربه و هم توانایی فنی بالایی دارند و این را به اثبات رساندند و اگر گزینه نهایی فدراسیون باشند هیچ حرفی رویش وجود ندارد. در کل گزینه های خوبی در بین مربیان داخلی داریم که هم توانایی دارند و هم تجربه و امیدوارم انتخاب خوبی داشته باشیم.

مربی سابق استقلال در مورد وضعیت حال حاضر این تیم و تقابل امروز با تراکتور گفت: استقلال تیم خوب و کاملی است و در هر پست که نگاه کنید چند بازیکن با کیفیت در اختیار دارد ولی چند وقتی است برخی بازیکنان این تیم از نظر کیفی افت داشتند و در برخی بازی ها هم محروم و مصدوم داشتیم و این موضوع به ریتم تیم ضربه زد. یک سری بازیکنان مثل حسینی هم خصوصاً در بازی با پرسپولیس عملکرد قابل قبولی نداشتند. امیدوارم با مدیریت ساپینتو استقلال به روزهای خوبش برگردد. در مورد تراکتور هم به نظرم این تیم با بردیف مسیر خوبی را جلو می‌رفت ولی تغییر سرمربی به آنها ضربه زد و عملکرد مناسبی هم در 3 بازی گذشته با خمس اسپانیایی از این تیم ندیدم. فکر می‌کنم شانس استقلال برای بازی امروز بیشتر باشد. البته نبود ساپینتو هم به تیم ضربه می‌زند و رفتارهای او که باعث شده چند بازی محروم شود به استقلال ضربه زده است.

عالمی در رابطه با وضعیت دو بازیکن این تیم که دچار مشکل شدند هم توضیح داد: بحث حضور دو بازیکن در مهمانی و بازداشت آنها چیز مهمی نبود و همان شب برطرف شد و در تمرینات هستند. فکر نمی‌کنم از لحاظ روحی روی این نفرات تاثیر منفی گذاشته شده باشد و البته این هنر سرمربی تیم است که در این شرایط بازیکنش را به خوبی ریکاوری کند و امیدوارم این دو نفر عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اختلاف میان ساپینتو و فتح الله زاده هم گفت: به هر حال وقتی یک مدیرعامل وسط فصل می آید به یک مجموعه این مسائل هم پیش می‌آید چون تیم و سرمربی انتخاب خودش نبودند. استقلال هم درگیر مشکلات عدیده مالی و... است که برای مثال پرونده استراماچونی درحال خطرناک شدن است و بهتر است مدیریت باشگاه به دنبال رفع این موارد باشد و اگر اختلافی هم میان فتح الله زاده و ساپینتو وجود دارد امیدوارم برطرف شود و به تیم ضربه نزند.

 

برچسب‌ها