کد خبر 157023
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

نگاهی به پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو تا پایان آذرماه از بورس کالا

نگاهی به پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو تا پایان آذرماه از بورس کالا

پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو در بورس کالای ایران از ابتدای عرضه‌ها تا پایان آذر امسال نشان می‌دهد که مردم از همه 31 استان کشور اقدام به خرید خودروی کرده‌اند که این آمار بیانگر آشنایی نسبی مردم با روند خرید از بورس است که با رشد عرضه‌ها این آشنایی نیز تقویت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ جزییات فروش خودرو در بورس کالای ایران از اوایل عرضه تا 30 آذر نشان می‌دهد که در مجموع 17 هزار و 766 دستگاه خودرو در بورس کالای ایران فروخته شد که به تفکیک سهم خودروهای سواری 16 هزار و 317 دستگاه، کامیون 282 دستگاه و وانت یک هزار و 167 دستگاه بود.
پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو در بورس کالای ایران نشان می‌دهد که به ترتیب بیشترین خریداران خودرو از استان تهران با 36 درصد (معادل خرید 6 هزار و 260 دستگاه)، استان اصفهان با 8 درصد (یک هزار و 556 دستگاه) و استان خراسان رضوی با 8 درصد (یک هزار و 367 دستگاه) بوده‌اند. همچنین استان فارس با 6 درصد (یک هزار و 157 دستگاه) و آذربایجان شرقی با 5 درصد (خرید 837 دستگاه) در رتبه‌های بعدی خریداران خودرو در بورس کالای ایران قرار گرفتند.
نزدیک به 37 درصد (معادل خرید 6 هزار و 589 دستگاه) از خریداران خودرو در بورس کالا نیز از سایر استان‌ها در سراسر کشور بودند که به ترتیب از رده ششم تا سی و یکم به آذربایجان غربی، البرز، کرمانشاه، مرکزی، همدان، اردبیل، کرمان، زنجان، خوزستان، قم، مازندران، چهارمحال و بختیاری، قزوین، سمنان، یزد، لرستان، گلستان، بوشهر، ایلام، گیلان، کرستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان اختصاص دارند.

 

برچسب‌ها