کد خبر 156939
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

رشیدی کوچی در گفتگو با «حیات»: 

برخورد شجاعانه با مافیای خودرو، راهکار عملی در کاهش قیمت

برخورد شجاعانه با مافیای خودرو، راهکار عملی در کاهش قیمت

عضو کمیسیون داخلی و شوراها با بیان اینکه در صنعت خودرو نیازی به حضور سپاه نیست، گفت: ایستادگی و شجاعت و تصمیم عملی در برابر مافیا آسانترین راهکار برای حل معضل خودرو و کاهش قیمت آن است.                        

 رشیدی کوچی عضو کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات» با اشاره به واردات خودرو گفت: واردات خودرو صحت دارد و احتمالا تا ده روز آینده وارد بورس کالا و عرضه خواهد شد.

وی گفت: این شیوه واردات تاثیری بر کاهش قیمت خودرو در بازار نخواهد داشت.

رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به اینکه بورس کالا باعث گران فروشی می شود، خاطر نشان کرد: آیین نامه ها طوری تنظیم شده است که واردات خودرو به خودرو سازان واگذار شده و بورس کالا که از آن نام برده می شود تا قانونی این محصولات گران تر فروخته شود. 

نماینده مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد در ادامه گفت: تعداد واردات خودرو نسبت به نیاز بازار بسیار کم است و قیمت به صورت دلاری پایین و به صورت ریالی بالا است پس قطعا اگر وارد بورس کالا شود زیر یک میلیارد تومن به فروش نمی رسد که این فروش هیچ تاثیری بر قیمت خودرو داخلی ندارد.

رشیدی کوچی گفت: در صورتی امکان کاهش قیمت خودرو داخلی بوجود می آید که خودروسازان فروش خودروهای وارداتی را با 100 الی 200 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به خودرو داخلی به فروش برسانند.

عضو کمیسیون داخلی و شوراها نسبت به واگذاری شرکت های خودروسازی به سپاه  خاطر نشان کرد: هر سیستمی کارایی و عملکرد مشخصی دارد. در اساسنامه سپاه، انقلاب اسلامی وظایف سپاه مشخص است. حل موضوع و معضلی به اسم خودرو خیلی راحت تر از آن است که از ظرفیت های سپاه کمک گرفته شود.

وی گفت: احتیاجی به حضور سپاه نیست، ایستادگی و شجاعت و تصمیم عملی در برابر مافیا آسانترین راهکار برای حل معضل خودرو و کاهش قیمت آن است. 

رشیدی کوچی  با اشاره به کارت زردهای مجلس به وزیر صمت گفت: کارت های زرد ادامه دارد و حتما تاثیر گذار یا تعدیل پذیر خواهد بود.

برچسب‌ها