کد خبر 156872
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

وحید قلیچ در گفتگو با "حیات":

پرسپولیس نشان داد نیازی به حشراتی مثل دیاباته و لوکادیا ندارد/ تاج باید خیلی بدتر از این‌ها با جواد خیابانی صحبت می‌کرد

پرسپولیس نشان داد نیازی به حشراتی مثل دیاباته و لوکادیا ندارد/ تاج باید خیلی بدتر از این‌ها با جواد خیابانی صحبت می‌کرد

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس و فدراسیون فوتبال و انتخاب سرمربی جدید تیم ملی صحبت کرد.

وحید قلیچ در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت حال حاضر پرسپولیس و عملکرد این تیم اظهار داشت: وضعیت پرسپولیس خدا را شکر خیلی خوب است و تیم نتایج قابل قبولی کسب می‌کند و اگر عده‌ای که چشم ندارند ببینند یحیی گل محمدی موفق شده و نتیجه گرفته، اجازه دهند کارش را انجام دهد به امید خدا با همین دست فرمان می‌رود برای قهرمانی. متاسفانه بعضی‌ها از گل‌محمدی خوششان نمی‌آید و شروع کرده‌اند توی کارش گذاشتن. من خودم قبلاً منتقد یحیی گل‌محمدی بودم ولی هدفم این بود که به او فشار بیاورم تا بهتر شود ولی خب الان جای انتقاد نیست و تیم دارد نتیجه می‌گیرد.

وی در مورد بازی مقابل گل گهر عنوان کرد: بازی خیلی خوبی بود و هم عملکرد خوبی داشتند و هم نتیجه خوبی کسب کردند ولی نقطه عطف این بازی به نظرم عملکرد بیرانوند خصوصاً روی آن پنالتی بود که اول بازی گرفت و اگر آن پنالتی گل می‌شد جریان بازی تغییر می‌کرد و پرسپولیس به مشکل می‌خورد و ممکن بود نتواند به بازی برگردد و نتیجه بگیرد ولی خدا را شکر یک بازی شش امتیازی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عملکرد کلی بیرانوند در این فصل عنوان کرد: بیرانوند در این بازی آخر مقابل گل گهر خوب بود ولی در خیلی از بازی‌های قبلی ضعف‌هایی هم داشت و آدم باید واقعیت را بگوید. اگر همیشه مثل بازی با گل گهر سرحال باشد خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و اگر یک جا خط دفاع سوتی می‌دهد وظیفه گلر است که توپ را جمع کند.

قلیچ در مورد گل سینا اسدبیگی و مقایسه اش با کریم باقری هم گفت: گل خیلی قشنگی زد و در کل پرسپولیس جوانان خوبی دارد که به کمک این تیم آمدند، هم اسدبیگی خوب بود و هم آن پسر جوان دیگر عمری که گل اول را زد هر دو عملکرد خوبی داشتند. یک جوان رعنای دیگر هم عبدی است که روی نیمکت حضور دارد و باید از او بیشتر استفاده شود. ولی مقایسه با کریم باقری درست نیست و دیگر کسی مثل کریم باقری نمی‌آید.

وی در مورد ضعف خط حمله پرسپولیس در نبود لوکادیا و مصدومیت دیاباته توضیح داد: هیچ ضعفی وجود ندارد و اگر ضعف بود که پرسپولیس الان صدرنشین نبود. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و لوکادیا و دیاباته به نظرم مثل حشراتی می‌مانند که تیم هیچ نیازی به آنها ندارد و این را به خوبی نشان داده است.

پیشکسوت فوتبال در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم ملی گفت: سرمربی جدید تیم ملی هم فکر کردن ندارد و باید یکی از بین این همه مربی خوب ایرانی که داریم را انتخاب کنند. امیر قلعه نویی بهترین گزینه است و نفراتی مثل یحیی گل محمدی و جواد نکونام و علی دایی هم می‌توانند خوب باشند. به نظرم با توجه به شرایط بهترین گزینه امیر قلعه نویی است.

قلیچ در مورد انتقاداتی که به مهدی تاج می‌شود و حواشی برنامه‌ای که با جواد خیابانی داشت هم عنوان کرد: به نظرم تاج اتفاقا خیلی خوب با جواد خیابانی صحبت کرد. امثال خیابانی و میثاقی و احمدی فکر می‌کنند صاحب فوتبال هستند و همه چیز تمامند و با همه امر و نهی می‌کنند. خیابانی مگر چه تخصصی در فوتبال دارد؟ قبل از برنامه 2 تا کتاب می‌خواند و می‌آید روی آنتن آنها را تکرار می‌کند. شاید من جای تاج بودم خیلی بدتر با خیابانی صحبت می‌کردم.

برچسب‌ها