کد خبر 156728
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

یادداشت/

هر ایرانی یک حاج قاسم در مواجهه با دشمن

هر ایرانی یک حاج قاسم در مواجهه با دشمن

13 دی‌ماه یادآور واقعه‌ای تلخ برای مردم ایران و مردمان درد کشیده منطقه است. روزی است که در یک عملیات ناجوانمردانه ترور، مدافعی از اهل حرم را از دست دادیم؛ سردار حاج قاسم سلیمانی، اسطوره شهامت، آزادگی و پایبند به آرمان راستین ولی امر مسلمین بود که از هیچ چیز جز خدا واهمه نداشت.

گروه اجتماعی حیات-یاسمین رودباری؛ 13 دی‌ماه یادآور واقعه‌ای تلخ برای مردم ایران و مردمان درد کشیده منطقه است. روزی است که در یک عملیات ناجوانمردانه ترور، مدافعی از اهل حرم را از دست دادیم؛ سردار حاج قاسم سلیمانی، اسطوره شهامت، آزادگی و پایبند به آرمان راستین ولی امر مسلمین بود که از هیچ  چیز جز خدا واهمه نداشت.

هر چند که غم فقدان این سالک راه خدا هنوز بر ملت شهید پرور ایران سنگینی میکند اما شهادتش فصل جدیدی را برای ملت ایران باز کرد.

آنچه از این شهید بزرگوار قابل تامل است اینکه مهم ترین رکن زندگی ایشان ایمان قلبی و باور عمیق به خدای متعال در تمام شئون زندگی وی است. تمام ابعاد زندگی شهید سلیمانی بر اساس خداباوری و خدامحوری شکل گرفته و جلوه یافته است. همانگونه که این شهید بزرگوار در جایی میگوید "همه ی عالم از آن خداست. همه عالم جلوه خداست همه عالم روان به سمت خداست و هر کس وجودش از محبت خدا پر شود از محبت ها و موضوعات دیگر خالی می‌شود.

در حقیقت تمام تلاش آن شهید فرزانه برای ساماندهی به جریانی بود که در آن اسلام ناب محمدی (ص) پیاده و شکل گیری شود و همیشه تاکید داشت که برای اجرای آن نباید خیمه ولایت را رها کرد که همانا اساس دشمنی با جمهوری اسلامی آتش زدن و ویران کردن این خیمه است.

در نظام فکری شهید حاج قاسم سلیمانی عنصر اخلاق اهمیت بسزایی داشت تا آن جا که ایشان تاکید میکرد جامعه و فرد تنها از راه اخلاق و پرورش صفات و خلقیلت خوب در دل خود و انعکاس آن در رفتارش میتواند به کمال برسد. شهید بزرگوار، اخلاق و معنویات را که در سایه سار عبادت بدست می اید پایدارترین عنصر دین می‌داند.

اکنون با گذشت 3 سال از شهادت قاسم سلیمانی سردار دلها میگذرد و دشمنان امروز از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می هراسند چرا که عطر و بوی تفکراتش میان همه مردم پخش شده و هر ایرانی یک حاج قاسم است. او به مردم رسم عاشقی و عاشق بودن را آموخت .اینکه باید جان دهی تا از مردان خدا شوی.

کلام آخر اینکه هیچ تیغی هر چقدر هم جهانی و پر قدرت باشد اما بر سرخی خون شهیدان برتری نخواهد داشت که: یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم والله متم نوره و لوکره الکافرون"

برچسب‌ها