کد خبر 156703
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰

رئیس جمهور کره جنوبی خطاب به ارتش:

روحیه جنگ و تلافی داشته باشید

 روحیه جنگ و تلافی داشته باشید

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه خطاب به فرماندهان ارتش دستور داد که هرگونه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را بدون شکست با عزم استوار تلافی کنند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون این سخنان را در گفت و گوی مجازی با فرماندهان نظامی کره جنوبی مطرح کرد در شرایطی که رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون رهبر این کشور خواستار افزایش توان زرادخانه هسته ای پیونگ یانگ شده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: من از شما می خواهم به خاطر داشته باشید که وضعیت آمادگی ذهنی مستحکم نیروهای ما و آموزش واقع بینانه آنها تنها می تواند ضامن امنیت قوی باشد.

یون در عین حال هشدار داد که کره شمالی ممکن است اقدامات تحریک آمیز خود را از راه های متعدد از جمله ابزارهای نامتقارن را ادامه دهد در حالی که برای پیشبرد تهدیدهای هسته ای و موشکی اش تلاش می کند.

تنها در سال گذشته، کره شمالی 70 موشک بالستیک شلیک کرد و در این زمینه، رکورد یکساله را به ثبت رساند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ضمن انتقاد از کره جنوبی گفته است که کشورش باید تعداد کلاهک‌های هسته‌ای را بطور تصاعدی افزایش دهد.

کره شمالی سال 2023 را با شلیک یک موشک کوتاه برد بالستیک به سمت دریای ژاپن آغاز کرد.

کره‌شمالی بامداد شنبه نیز سه فروند موشک بالستیک کوتاه برد را از پایگاه چانگ‌وا در جنوب پیونگ‌یانگ شلیک کرد که پس از طی 350 کیلومتر در آب‌های دریای شرقی سقوط کردند.

روابط بین کره شمالی و کره جنوبی که متحد آمریکاست، دهه‌هاست که با افت و خیز همراه بوده، اما از زمانی که دولت محافظه کار یون سوک یول در ماه می روی کار آمد و وعده اتخاذ موضع سخت‌تری را نسبت به رقیب شمالی‌اش داد، مناسبات دو طرف متشنج‌تر شده است.

کره شمالی همچنین آزمایش های موشکی متعددی را انجام داده و گمانی‌زنی‌ها حاکی است که این کشور ممکن است یک سلاح هسته‌ای را برای هفتمین بار آزمایش کند.

برچسب‌ها