کد خبر 156662
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

آلودگی هوا به استان‌های دیگر نیز سرایت کرد

آسمان یزد نارنجی شد

آسمان یزد نارنجی شد

بنا به اعلام مصوبه کارگروه شرایط اضطرار استان، با توجه به پایداری و سکون جو در استان یزد، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا تصمیماتی برای روز یکشنبه و دوشنبه در شهرهای یزد، اشکذر، میبد، اردکان و مهریز محدودیت‌هایی را مصوب کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در استان یزد با توجه به سطح هشدار رسیدن آلودگی هوای شهر محدودیت هایی را مصوب و هواشناسی نیز طی اطلاعیه‌ای هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.تعطیلی کودکستانها و مراکز پیش دبستانی، ممنوعیت فعالیت های ورزشی در کلیه مقاطع تحصیلی و عدم حضور افراد در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین به خصوص گروه‌های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) از جمله مصوبات کارگروه شرایط اضطرار در استان یزد است.

همچنین دانشگاه عوم پزشکی موظف به اطلاع رسانی در این باره شد و  تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان نیز در آماده باش کامل قرار دارند.

محدودیت فعالیت عمرانی شهرداری‌ها اعم از فعالیت عمرانی در سطح شهرها و کارگاه های شن و ماسه، محدودیت تردد کامیونها، اعمال قانون با وسایل نقلیه با دود قابل رؤیت و برخورد با کلیه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و محدودیت فعالیت سنگ شکن ها در واحدهای تولیدی از دیگر مصوبات کارگروه شرایط اضطرار استان یزد است.

اعلام هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا

همچنین هواشناسی یزد ضمن اعلام هشدار سطح نارنجی برای اوایل وقت دوشنبه تا پیش از ظهر روز چهارشنبه این هفته، اعلام کرد: از یکشنبه یازدهم دیماه تا چهارشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و همچنین سرما و یخبندان شبانه، انباشت آلاینده های جوی بویژه در مناطق صنعتی و پرتردد شهری و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه ها  پیش بینی می گردد.

براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر جمعه افزایش دما، افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و در برخی نقاط بویژه در ارتفاعات و مناطق جنوبی بارندگی انتظار می رود.

هواشناسی یزد نسبت به تشدید پایداری و سکون نسبی هوا و به دنبال آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا هشدار داد.

گفتنی است، در صورت پبش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار، متعاقبا تصمیمات اتخاذ و اطلاع رسانی می شود.

برچسب‌ها