کد خبر 156410
۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

قاضی زاده هاشمی در یادواره شهدای مدافع حرم:

شهدای فاطمیون شهید استقامت هستند/ مدافعان حرم الگوی جدید برای جهانیان

شهدای فاطمیون شهید استقامت هستند/ مدافعان حرم الگوی جدید برای جهانیان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شاید بشود عنوان شهید استقامت را به شهدای فاطمیون داد، چراکه در طول عمر با تمام سختی‌های زیاد زندگی به عنوان مهاجر، مقاوم بار آمدند و در این مسیر استقامت و ایستادن به خاطر خدا را تمرین کردند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای مدافع حرم اظهار کرد: رزمندگان فاطمیون چند هزار کیلومتر دور از منازل خود مجاهدانه خود را به عرصه مقاومت می‌رساندند و مقام معظم رهبری در وصف این رزمندگان فرموده‌اند که این‌ها دارای استقامت بیشتری نسبت به سایر مجاهدان و‌ رزمندگان هستند.

وی افزود: این افراد وقتی دشمن مقاومت سنگین انجام می‌داده و صحنه نبرد پیچیده بوده، وارد میدان می‌شدند و نقش خط شکن داشتند.

قاضی زاده بیان کرد: شاید بشود عنوان شهید استقامت را به شهدای فاطمیون داد، چراکه در طول عمر با تمام سختی‌های زیاد زندگی به عنوان مهاجر، مقاوم بار آمدند و در این مسیر استقامت و ایستادن به خاطر خدا را تمرین کردند.

رئیس بنیاد شهید ‌و امور ایثارگران گفت: این مجاهدان بزرگ نشان دادند که مکتب اسلام یک مکتب انسان ساز است. دنیای مادی پیشرفت‌های بزرگی در حوزه های متفاوت کرده، اما هیچ مکتبی را به جز اسلام نمی بینید که چهره‌های برجسته به دنیا عرضه کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این افراد فرماندهان بزرگی هستند و به تنهایی با تجهیزات کم مقابل دشمن ایستادگی کردند و دشمن با تمام پول و ثروت برخی کشورهای عرب شکست خورد.

وی با بیان اینکه فاطمیون مقابل دشمن در دفاع از حرم ایستادند، افزود: بالندگی انقلاب اسلامی در چهره‌ بچه‌های فاطمی دیده می‌شود و امروز انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل و جهان هر جا به مستضعفی ظلم می‌شود حاضر است و تربیت شدگان انقلاب اسلامی در حال تلاش هستند.

قاضی زاده بیان کرد: در این میان، تعداد زیادی از برادران ایرانی هم در کنار بچه‌های فاطمیون جنگیدند. این نهضت را حضرت زهرا شروع کرد و این پرچم را به دست ما داده است.

رئیس بنیاد شهید ‌و امور ایثارگران گفت: فاطمیون در دفاع از خاک به شهادت نرسیدند، بلکه به خاطر اعتقادات خود جنگیدند و مدافعان حرم یک الگوی جدید برای جهانیان هستند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: مقام معظم رهبری در وصف حاج قاسم فرمودند که 40 سال لباس جهاد از تن حاج قاسم خارج نشد و به عنوان یک رزمنده تا دوران شهادت این لباس را از تن خارج نکرد.

وی افزود: در اطراف ما دلبستگی هایی وجود دارد، اما رزمندگان با تمام مشکلات موجود جنگیدند و از انجام وظیفه خود جا نماندند. ایثارگر یعنی کسی که خود را فدای دیگران می‌کند و مدافعان حرم از حرم اهل بیت دفاع کردند.

قاضی زاده بیان کرد: دشمنان خدا برای اینکه بتوانند به منظور خود برسند، به حرم حمله کردند و به قول حاج قاسم کل جمهوری اسلامی حرم است و اگر فتنه و اغتشاش دیده می‌شود و حجم زیادی سلاح به داخل کشور وارد می‌شود، به خاطر عرض اندام شهدا در سوریه و عراق است.

رئیس بنیاد شهید ‌و امور ایثارگران گفت: این مدافعان امنیت هم به نحوی مدافع حرم هستند، چراکه در مقابل فتنه و دفاع از جمهوری اسلامی ایستادند. دشمن هر کاری می‌کند جواب عکس دریافت می‌کند و انقلاب اسلامی هر روز پیشرفت می‌کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: انقلاب اسلامی دلدادگان زیادی از غرب و شرق دارد و امروز نقطه ای در عالم وجود ندارد که پرچم امام حسین بالا نباشد.

وی افزود: خداوند رحمان این فرصت را به ما داده که محب اهل بیت باشیم و تشکر میکنم از دوستان افغانستانی خودم که نسبت به جمهوری اسلامی عشق ورزی می‌کنند.

برچسب‌ها