کد خبر 156344
۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳

معاون رئیس جمهور مطرح کرد؛

روند افزایشی نرخ بیکاری در خانواده ایثارگران خراسان

روند افزایشی نرخ بیکاری در خانواده ایثارگران خراسان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش نرخ بیکاری در خانواده ایثارگران استان خراسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امیدوارم باتوجه به زیر ساخت قوی فکری و فرهنگی در استان خراسان رضوی، در حوزه ترویج و‌پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت با روش های خوب، این استان پیشتاز و الگو برای سایر کشور باشد.

وی افزود: شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به موجب قانون تشکیل شده و یک شورای فرا دولتی و فرا دستگاهی است؛ از فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح تا نهادهای دیگر عضو هستند و تمام عناصر فعال در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در آن حاضر هستند.

معاون رییس جمهور بیان کرد: این شورا یک قرارگاه عملیاتی است و متعلق به بنیاد شهید نیست، بنیاد در این شورا کار دبیرخانه ای انجام می‌دهد و یک درصد از بودجه جاری دستگاه ها باید در حوزه ایثار و شهادت انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید برای مکتب امام حسین کار کنیم و این قرارگاه عملیاتی است افزود: در حوزه اشتغال، 12 هزار 627 نفر بیکار در استان خراسان از خانواده ایثارگران داریم که نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در زمینه استخدام 860 نفر در سال 1400 استخدام شدند و در 9 ماه گذشته 840 نفر استخدام شدند که امیدواریم تا پایان سال افزایش پیدا کند.

وی افزود: ما موظف هستیم فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد را به استخدام دولت در بیاوریم و استان خراسان رضوی 1346 مجوز داشته که از این تعداد 381 نفر در آزمون اول پذیرفته شدند و از مابقی مجوز استفاده نشده است.

معاون رییس جمهور بیان کرد: در زمینه خود اشتغالی و تسهیلات، 10 درصد از اعتبارات اشتغال هر استان مخصوص ایثارگران است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حوزه مسکن، 5 هزار 529 نفر در خراسان رضوی در اولویت قرار دارند و یکی از بحث های جدی ما مسکن است؛ چراکه این افراد تا کنون هیچگونه خدمت دولتی در زمینه مسکن نگرفته اند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: 27 هزار نفر در اولویت دوم هستند که مشکل وام ندارند و فاقد مسکن هستند. 5 هزار قطعه زمین در دوره قبل قرار بوده به ایثارگران واگذار شود.

وی افزود: ما 1459 گلزار در استان خراسان رضوی داریم که از این تعداد 644 گلزار ساماندهی شده است و 65 میلیارد تومان برای تکمیل ساماندهی گلزارهای استان نیاز داریم.

معاون رییس جمهور بیان کرد: بدهکاری عمده ای به دانشگاه ها داریم و 16 هزار و 800 میلیارد تومان بدهی بنیاد شهید است که 2 هزار میلیارد تومان آن مربوط به دانشگاه ها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خواهشمندیم دانشگاه ها بدهی را به دانشجو منتقل نکنند ‌ و‌برخورد نا مناسب نداشته باشند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: نباید داروخانه و درمانگاه با ایثارگران برخورد بد کند و باید بیمه ها چند ماه صبر کنند تا ما منبع را تامین کنیم و جامع هدف ما نیازمند خدمات درمانی فوری است.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از عقب ترین استان ها در بحث ساختمان های ایثار است؛ حتما به یک مرکز جامع توانبخشی نیاز داریم. جلسات خوبی در شورای ترویج استان برگزار شده که جای تشکر دارد.

معاون رییس جمهور بیان کرد: همه باید در حوزه ایثار و شهادت احساس مسئولیت کنند و در حوزه فرهنگی باید کارهای خوبی انجام شود.

برچسب‌ها