کد خبر 156340
۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

قاضی زاده هاشمی:

عدم وجود مشکل در تبدیل وضعیت افراد در دستگاه های دولتی/ پاسخ به چرایی تعیین تکلیف نشدن پرونده برخی از شهدای امنیت

عدم وجود مشکل در تبدیل وضعیت افراد در دستگاه های دولتی/ پاسخ به چرایی تعیین تکلیف نشدن پرونده برخی از شهدای امنیت

رئیس بنیاد شهید از عدم وجود مشکل در خصوص تبدیل وضعیت افراد در دستگاه های دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: اولویت بندی ما بر اساس دهک درآمدی است و ما از دهک های پایین اقتصادی کمک به اقتصاد کردیم.

 

وی افزود: ما تمام خدمات فرهنگی را از طریق گروه های مردمی و خود ایثارگران انجام می‌دهیم و با استفاده از کمک ایثارگران شاخص جریان معتمدین معین را داریم که کار آن توسعه اقدامات مددکارانه و حمایتی از طریق ایثارگران برای ایثارگران است.

 

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در هر دستگاه مشاور ایثارگران داریم که مدیر ارشد وی را انتخاب می‌کند و مسائل ایثارگران را پیگیری می‌کند.

 

قاضی زاده هاشمی گفت: ما در دستگاه های دولتی مشکلی نداریم و در برخی نهادهای عمومی غیر دولتی بحث تبدیل وضعیت شاید وجود داشته باشد که قابل پیگرد هست و ایثارگران می‌توانند پیگیری کنند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: احراز شهادت ابتدا توسط بنیاد شهید صورت نمیگیرد؛ به تمام عزیزانی که پرونده آن ها به بنیاد شهید واصل شده خدمات ارائه داده شده و پرونده برخی شهدا در یگان های ابتدایی است و هنوز برخی پرونده ها به ما واصل نشده است.

 

وی افزود: بنا به درخواست رئیس جمهور جلسه ای داشتیم با خانواده شهدای اخیر . ما در شهدای امنیت جز اخلاص، فداکاری و ... چیزی نمی‌بینیم. 

 

معاون رئیس جمهور بیان کرد: خراسان یکی از استان های پر شهید کشور است و برخی از شهرستان‌های خراسان بیش از چند استان در دوران جنگ شهید داده، مردم حاضر شدند زندگی خود را رها کنند و به جبهه بروند.

 

قاضی زاده هاشمی گفت: مکتب حاج قاسم، مکتب اهل بیت است و در چهره حاج قاسم یک انسان علوی را می‌توان دید که دل مهربانی دارد. خدا به حاج قاسم حکمت داد و او خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانست و به خاطر اخلاصی که داشت، محبت جاذبی داشت. 

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: زمانی که کشور نیاز به یک خدمت ویژه داشت، ایثارگران در مسیر ابدیت حرکت کردند و از جان خود گذشتند. وجه برجسته ایثارگران خدمت بی دریغ در مسیر خداست و ما نمیتوانیم برای آن‌ها جبران کنیم.

 

وی افزود: برخی از قوانین برای ایثارگران اجرایی نشده و همه ما امیدواریم راه شهدا را به خوبی بشناسیم و سعی کنیم مانند ان‌ها زندگی کنیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: امیدواریم خداوند به ما صداقت دهد و در این مسیر بتوانیم خدمات خوبی به خانواده شهدا و ایثارگران دهیم.

برچسب‌ها