کد خبر 156206
۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

پارلمان رژیم صهیونیستی مجوز حضور مفسدان در کابینه نتانیاهو را صادر کرد

پارلمان رژیم صهیونیستی مجوز حضور مفسدان در کابینه نتانیاهو را صادر کرد

پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب نهایی یک قانون جنجالی به شکل رسمی مجوز حضور افراد فاسد در کابینه درحال تشکیل این رژیم را صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز اعلام کرد که کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دوشنبه شب در یک جلسه طولانی سرانجام با قانون اصلی درخواستی شرکای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه این رژیم موافقت کرد.

تصویب این قانون به آریه درعی رهبر حزب شاس اجازه می‌دهد که با وجود اتهام فساد، به عنوان وزیر در کابینه نتانیاهو حضور داشته باشد.

درعی ژانویه (دی ماه) گذشته و پس از اقرار به ارتکاب جرایم مالیاتی با حکم حبس تعلیقی مواجه شده است.

برپایه این گزارش، این قانون همچنین اجازه تعیین وزرای دوم در داخل یک وزارتخانه را می‌دهد و بنابراین بزالل اسموتریچ رهبر حزب تندرو «صهیونیست دینی» می‌تواند یک وزیر دوم را در داخل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با اختیارات قابل توجه داشته باشد.

پیشتر شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داده بود: با انتخاب یاریو لوین به عنوان رئیس موقت کنست انتظار می‌رود دو کمیته تشکیل جلسه دهند که در کمیته اول ماده شش قانون ممنوعیت انتصاب افراد مجرم شناخته شده و به حبس محکوم شده در سمت وزیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها