کد خبر 156158
۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

خودروی جنجالی بورس کالا بالاخره کشف قیمت شد

خودروی جنجالی بورس کالا بالاخره کشف قیمت شد

دیگنیتی پرستیژ که در اولین عرضه بورس کالا 2 میلیارد تومان قیمت خورد و معاملات آن ابطال شده بود، امروز به قیمت تمام شده یک میلیارد و 932 میلیون تومان فروش رفت.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ دیگنیتی پرستیژ (نسخه ارتقا یافته دیگنیتی پرایم) که پیش از این وارد بازار نشده است، امروز در بورس کالا فروخته و کشف قیمت شد.

مجموعا 506 دستگاه خودرو دیگنیتی پرستیژ در 4 رنگ عرضه شد و خریداران آن را به قیمت متوسط یک میلیارد و 673 میلیون تومان خریدند.

البته قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا پس از افزودن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، حدود 34 میلیون تومان هزینه‌های جانبی و 6 درصد هزینه خواب پول برای دو ماه، یک میلیارد و 932 میلیون تومان می‌شود.

با توجه به آنکه این خودرو محصول جدید گروه بهمن است و هنوز در بازار عرضه نشده، عرضه امروز بورس کالا را می‌توان اولین کشف قیمت دیگنیتی دانست.

دیگنیتی پرستیژ 2 میلیاردی ماند؟
البته دیگنیتی پرستیژ 23 آذر هم در بورس کالا عرضه شده بود و تا بیش از دو میلیارد تومان قیمت خورده بود که جنجال‌های بسیاری را برای این خودروی چینی به همراه داشت. در نهایت کمیته معاملات بورس کالا معاملات دیگنیتی پرستیژ را تایید نکرد. به نظر می‌رسید علت ابطال معاملات دیگنیتی پرستیژ کمتر بودن تعداد عرضه خودروساز از حداقل عرضه مجاز خودرو در بورس کالا بود. حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد 2 هزار دستگاه برای دو شرکت بزرگ خودروساز (ایران خودرو و سایپا) و برای سایر شرکت‌های خصوصی، از جمله گروه بهمن حداقل به میزان 500 دستگاه است. اما خودروسازی بهمن در 23 آذر تنها 106 دیگنیتی پرستیژ عرضه کرده بود. تعداد عرضه‌های امروز اما 506 دستگاه بود که شرط حداقل عرضه را رعایت کرد.

در حالی که میانگین قیمت معاملات در 23 آذر یک میلیارد و 900 میلیون تومان بود، امروز معاملات به طور متوسط به قیمت یک میلیارد و 673 میلیون تومان انجام شد. هر چند این حاکی از آن است که قیمت‌ها نسبت به مرحله نخست عرضه 12 درصد کاهش یافته‌اند، اما همچنان دیگنیتی پرستیژ با افزودن هزینه‌های جانبی، برای خریداران به طور متوسط یک میلیارد و 932 میلیون تومان هزینه دارد.

آمار معاملات دیگنیتی پرستیژ به تفکیک
126 دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید (تریم مشکی) به قیمت پایه 997 میلیون تومان عرضه شد که 478 عدد تقاضا داشت. این خودرو به طور میانگین یک میلیارد و 674 میلیون تومان معامله شد که حاکی از رقابت 69.7 درصدی برای خرید این خودرو است. قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ سفید-مشکی با احتساب مالیات، هزینه خواب پول و سایر هزینه‌های جانبی برابر با یک میلیارد و 933 میلیون تومان می‌شود.

126 دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید (تریم قرمز) به قیمت پایه 997 میلیون تومان عرضه شد که 357 عدد تقاضا داشت. این خودرو به طور میانگین یک میلیارد و 642 میلیون تومان معامله شد که حاکی از رقابت 64.7 درصدی برای خرید این خودرو است. قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ سفید-قرمز با احتساب مالیات، هزینه خواب پول و سایر هزینه‌های جانبی برابر با یک میلیارد و 897 میلیون تومان می‌شود.

127 دستگاه دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم مشکی) به قیمت پایه 997 میلیون تومان عرضه شد که 416 عدد تقاضا داشت. این خودرو به طور میانگین یک میلیارد و 705 میلیون تومان معامله شد که حاکی از رقابت 71.1 درصدی برای خرید این خودرو است. قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ مشکی-مشکی با احتساب مالیات، هزینه خواب پول و سایر هزینه‌های جانبی برابر با یک میلیارد و 969 میلیون تومان می‌شود.

127 دستگاه دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم قرمز) به قیمت پایه 997 میلیون تومان عرضه شد که 396 عدد تقاضا داشت. این خودرو به طور میانگین یک میلیارد و 671 میلیون تومان معامله شد که حاکی از رقابت 67.6 درصدی برای خرید این خودرو است. قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ مشکی-قرمز با احتساب مالیات، هزینه خواب پول و سایر هزینه‌های جانبی برابر با یک میلیارد و 929 میلیون تومان می‌شود.

شرایط خرید دیگنیتی پرستیژ از بورس کالا
فقط اشخاص حقیقی مجاز به ثبت سفارش هستند و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

اشخاصی که در عرضه‌های قبلی بورس کالا موفق به خرید خودرو شده‌اند، امکان ثبت سفارش ندارند.

هر کد ملی فقط مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و فقط برای یک دستگاه خودرو است.

حداقل سن خریدار باید 18 سال تمام باشد.

برچسب‌ها